United Auto Workers şi-a extins greva împotriva General Motors, pentru a include uzina de motoare din Spring Hill, Tennessee, o mişcare care ar putea bloca producţia de camionete a GM şi ar putea creşte impactul financiar, transmite Reuters.
Extinderea grevei de şapte săptămâni lasă GM ca singurul producător de automobile din Detroit fără un nou contract de muncă pentru următorii patru ani.
Proprietarul Chrysler, Stellantis, a ajuns la un acord cu UAW sâmbătă şi Ford Motor miercuri. Aceste acorduri le-au adus lucrătorilor o creştere record de 25% a salariilor pentru contractul de 4 ani şi jumătate şi le-au permis companiilor să-şi repornească liniile de asamblare de camionete profitabile.
La GM, oamenii familiarizaţi cu negocierile au spus că punctele de conflict în negocierile cu UAW includ beneficii de pensionare şi probleme legate de lucrătorii temporari.
GM are mai mulţi pensionari decât Ford sau Stellantis şi majorările de pensii pentru lucrătorii angajaţi înainte de 2007 au costat pe GM mai mult decât pe rivalii săi.
”Suntem dezamăgiţi de refuzul inutil şi iresponsabil al GM de a ajunge la un acord echitabil”, a declarat preşedintele UAW Shawn Fain, într-o declaraţie pentru Reuters.
GM a declarat că două dintre marile sale fabrici de pickupuri ar putea fi afectate de greva din Spring Hill şi că doreşte să ajungă la un acord rapid.
UAW a declanşat deja grevă la uzina de asamblare a GM din Arlington, Texas, care produce vehiculele Chevy Tahoe şi Suburban şi Cadillac Escalade.
GM a spus la începutul acestei săptămâni că această grevă a costat 400 de milioane de dolari pe săptămână.
Fabrica Spring Hill, care angajează 4.000 de muncitori, furnizează motoare către nouă fabrici de asamblare, care construiesc câteva dintre cele mai bine vândute şi mai profitabile vehicule ale producătorului de automobile.
Avocatul UAW, Benjamin Dictor, a spus într-o postare pe reţelele de socializare: ”Imaginaţi-vă că toată lumea face camionete, cu excepţia voastră.. Dacă toţi ceilalţi pot face asta, ce spune asta despre voi?”