CEO-ul mărcii Dacia, Denis le Vot, a anunțat oficial că modelul electric Spring va primi un face-lift anul viitor. Evenimentul era așteptat, însă este prima dată când marca anunță o dată oficială.
Dacia Spring va beneficia de modificări substanțiale ale designului și echipamentelor sale, chiar dacă nu putem vorbi despre schimbări majore, așa cum se întâmplă în cazul unei noi generații. Denis le Vot, cel care conduce Dacia, a anunțat că așteaptă o relansare a vânzărilor după acest face-lift.
„Lucrăm la lansarea noului Dacia Spring la sfârșitul primului trimestrul din 2024, o nouă versiune a acestui model, iar aceasta va relansa volumele de vânzări”, a declarat Denis le Vot. El a reamintit, în contextul întrebărilor referitoare la posibilitatea eliminării lui Spring de pe lista mașinilor electrice subvenționate, că vânzările Spring sunt în continuare bune și că mașina se află pe podiumul autoturismelor electrice din Europa (pe segmentul de retail).
Face-liftul Dacia Spring, despre care au mai vorbit în ultima perioadă și alți șefi ai Dacia, va cuprinde unele restilizări exterioare, în special la partea frontală a mașinii, dar vor fi aduse o serie de modificări la interior, acolo unde confortul ar trebui să crească. „Vrem să aducem Dacia Spring la nivelul celorlalte modele din gamă, Sandero și Duster”, a spus Xavier Martinet, vicepreședinte Dacia, anterior.
Cele mai mari probleme ale modelului Spring sunt cele referitoare la confort, atât din cauza scaunelor ce nu pot fi reglate, cât și din cauza unei insonorizări suficiente care lasă senzația că mașina nu beneficiază de o protecție reală fonică. De asemenea, unele echipamente sunt învechite, precum sistemul de infotainment, sistemul de aer-condiționat sau ștergătoarele de parbriz. Odată cu face-liftul, Dacia Spring va beneficia și de o actualizare de software care în prezent se face doar atunci când mașinile ajung în service dintr-un motiv sau altul.
Totodată, nu există informații referitoare la o actualizare a motorizărilor sau bateriei, care să confere lui Spring o autonomie mărită sau putere mai mare, peste cea de 65 CP pe care clienții o primesc pe versiunea de top, Extreme.
Dacia Spring a fost lansată la finalul lui 2020, cu livrări ce au debutat în 2021, astfel că 2024 este anul firesc al unui face-lift, în timp ce finalul ciclului de viață este programat în 2027. Cu toate acestea, o bună parte a platformei și componentelor lui Spring au fost preluate de la Renault Kwid, o mașină lansată în 2015, adică în urmă cu opt ani. Versiunea electrică a lui Kwid, Renault K-ZE, a fost lansată în 2019, ceea ce înseamnă că face-liftul va veni la cinci ani de la debut.