Vânzările Toyota în Europa au crescut în primele nouă luni ale anului, chiar dacă procentul este unul sub media pieței, în special cu ajutorul motorizărilor hibrid. Micul Yaris Cross este cel mai vândut model al mărcii în regiune.
Toyota face eforturi pentru a rămâne a doua cea mai vândută marcă în Europa, în fața celor două mari rivale din Franța, Renault și Peugeot. Compania japoneză a anunțat că a vândut 860.212 autovehicule în primele nouă luni ale acestui an, pe piața din Europa, cu cele două mărci, Toyota și Lexus, înregistrând o creștere de 6 procente și o cotă de piață de 6,6%. Brandul premium al grupului, Lexus, a obținut o majorare de 55% a vânzărilor, în încercarea de a se apropia de cifrele marilor mărci premium europene. Din totalul vânzărilor, 607.185 de autovehicule ale grupului au fost electrificate (preponderent hibride, precum și PHEV și un model electric 100%), ponderea acestora fiind de 71%.
„Ne bucurăm de o cerere puternică continuă pentru modelele Toyota și Lexus în întreaga regiune, în special pentru produsele noastre electrificate, care reprezintă acum aproape trei sferturi din totalul vânzărilor. Este o dovadă a puterii produselor și a atractivității abordării noastre pe mai multe căi, care oferă clienților o gamă largă de vehicule cu emisii scăzute. Această performanță globală ne pune pe drumul cel bun pentru a depăși vânzările din 2022 cu o marjă semnificativă”, a declarat Matt Harrison, Chief Operating Officer al Toyota Motor Europe.
Separat, pe mărci, vânzările Toyota au reprezentat 805.954 vehicule, în cele trei trimestre, cu o creștere de 3,5%, din care mașinile hibrid au reprezentat 560.088 unități, cu 9% mai multe decât anul trecut. Singurul automobil complet electric al mărcii, bZ4X, a înregistrat un volum de 14.318 unități, mult sub performanțele competitorilor de pe piața de electrice. Cele mai vândute modele pentru marcă au fost familia Yaris, Corolla și CH-R. Micul SUV Yaris Cross a fost cel mai vândut model hibrid al Toyota.
Marca premium Lexus a vândut 54.258 vehicule, din care 47.097 de autoturisme au fost hibride. Cele mai vândute modele ale mărcii au fost NX, RZ și RX.
Toyota a adoptat o strategie diferită privind profilul gamei de motorizări, în special în Europa. Compania a renunțat la propulsoarele diesel, acestea fiind înlocuite de motoare hibrid, unde compania avea deja o experiență uriașă, și de plug-in hybrid, care au susținut țintele de emisii în regiune. Fără investiții costisitoare în mașini electrice, compania pierdut pentru moment competiția cu rivalii europeni, dar a câștigat cotă de piață cu ajutorul acestor propulsii electrificate.