Săptămâna aceasta, angajații de la uzina Ford in Saarlouis, Germania, au o nouă întâlnire cu conducerea companiei pentru a afla care sunt rezultatele negocierilor cu un posibil investitor. Ultima promisiune le-a fost făcută în iunie.
Investitorii care ar putea să preia uzina Ford din Saarlouis se lasă așteptați în continuare, deși în urmă cu circa trei luni Martin Sander le promitea angajaților că există discuții avansate și un posibil acord. De atunci, nimic nu s-a mai auzit, iar joi este programată o nouă întâlnire între managementul companiei și sindicat, în care să fie trecute în revistă toate variantele de lucru, după cum relatează presa germană. Cea mai proastă veste este legată de data de 30 septembrie, o zi în care era așteptat un angajament al unui posibil investitor. Având în vedere că termenul a fost depășit, salariații vor să afle dacă mai există vreo șansă de păstrare a locurilor de muncă.
În acest moment, termenul de doi ani până la închiderea uzinei Ford a fost depășit, data anunțată în urma discuțiilor cu sindicatele și autoritățile regionale fiind jumătatea anului 2025. Cei aproape 4500 de angajați ai Ford și alți 1.300 ai furnizorilor de pe platformă sunt conștienți că, și dacă va fi găsit un partener, numărul locurilor de muncă va fi diminuat drastic. S-a discutat despre o propunere pentru 2.500 de persoane, în cazul unei preluări, dar nici măcar această variantă nu are acoperire într-un angajament. Au apărut speculații despre cele mai importante mărci chinezești care caută în acest moment o uzină în Europa, BYD și Chery, însă niciuna dintre ele nu a făcut vreo declarație care să vizeze uzina din Saarlouis.
Între timp, Ford a demarat procesul de concediere voluntară și pensionare anticipată, pentru a reduce treptat numărul de angajați, care ar trebui să ajungă, la 1 ianuarie 2024, la mai puțin de 4000 de persoane.
Ford a anunțat în 2022 că a ales uzina din Valencia, Spania, pentru producția noilor modele electrice din planul de electrificare a companiei, astfel că uzina din Saarlouis, în care este produs modelul Focus, urmează să fie oprită odată cu ieșirea din fabricație a actualei generații a modelului compact, care nu va mai fi produs și vândut în Europa.