Procesul de eficientizare a mărcii Opel, pe care Stellantis a cumpărat-o de la General Motors, continuă discret la Russelsheim, acolo unde sunt concediați angajații rând pe rând. Opel a devenit profitabilă în era PSA – Stellantis, după ce a generat pierderi timp de 18 ani.
Stellantis a programat închiderea departamentului de design al Opel, din cadrul centrului de cercetare și dezvoltare din Russelsheim, în cadrul procesului de reducere a costurilor și eficientizare. Informația a fost publicată de presa germană inițial și, ulterior, confirmată de reprezentanții Stellantis, care au transmis că este urmărită „competitivitatea și eficiența”.
Opel a informat în această lună angajații din Compartimentul de Design Asistat (CAD) că sunt sfătuiți să se înscrie în programele de concediere voluntară, pentru a beneficia de avantajele oferite de acesta, sau să încerce să se transfere pe alte posturi din companie corespunzătoare pregătirii fiecăruia.
Opel a fost cumpărată de PSA, care ulterior s-a transformat în Stellantis, cu 2,2 miliarde de euro, de la General Motors, care a ieșit astfel din Europa. La data tranzacției, Opel avea pierderi de peste 20 de miliarde de euro înregistrate din 1999, ultimul an în care raportase un profit operațional.
După achiziție, Stallentis a încercat să restructureze rapid marca germană, însă s-a lovit de protestele sindicatelor și ale autorităților, așa că a recurs la o metodă mai discretă și fără scandal, diminuând rând pe rând personalul neproductiv. În cei aproape șase ani de la preluare, câteva mii de angajați, din cei peste 12.000, au fost concediați, voluntar, prin pensionare anticipată sau prin desființarea psoturilor. Cele mai multe activități de proiectare, dezvoltare și producție s-au mutat la Stellantis, fiind reținute uzinele din Germania. În Russelsheim, sediul central al companiei, a fost readusă producția modelului central, Astra, pentru a putea fi păstrate locurile de muncă.
Marca Opel se află în plin proces de electrificare, anul viitor fiind momentul în care va avea propulsii electrice pentru fiecare model din gamă, iar din 2028, brandul german nu va mai vinde decât mașini cu propulsie electrică.