Cu câteva luni înainte de premieră, noul Porsche Panamera este supus testelor finale, la Barcelona. Aceste teste se concentrează, în principal, asupra grupului motopropulsor, care include o nouă cutie de viteze Porsche Doppelkupplung (PDK), și asupra șasiului nou dezvoltat, cu control activ al amortizoarelor.
Cu puțin timp înainte de lansare, noul Panamera își finalizează ultimele teste. În Barcelona și în împrejurimi, inginerii verifică ultimele detalii ale noii generații a modelului. Berlina sportivă a parcurs deja majoritatea procedurilor de testare, timp în care mașina sport cu patru uși și-a demonstrat calitățile, pe patru continente. De exemplu, testele din SUA au verificat performanțele trenului de rulare la altitudini mari și la niveluri scăzute de oxigen sau au verificat performanțele sistemului de răcire a motorului și ale aerului condiționat, în condiții de căldură extremă. În Scandinavia, Panamera a fost condus la temperaturi foarte scăzute, în Africa de Sud, a suportat condiții rutiere dificile, iar în Asia, umiditatea ridicată a aerului și orele de trafic cu opriri și plecări în megalopolisuri au reprezentat provocări deosebite.
„Testăm intensiv fiecare mașină nouă, pentru a îndeplini cerințele noastre și, bineînțeles, pe cele ale clienților noștri din întreaga lume”, spune directorul de dezvoltare Marcel Hönemann. „Standardul pe care îl stabilim este întotdeauna reprezentat de obiectivele de dezvoltare notate în caietul de sarcini. Noul Panamera trebuie să exceleze, aici și acum, în special în ceea ce privește performanța, confortul și acustica.”
Noul Panamera are acum patru variante E-Hybrid
La Porsche, trenul de rulare potrivit este imperativ pentru o performanță optimă. Noul model Panamera dispune de o gamă de motoare complet modernizată, cu un accent deosebit pe sisteme de propulsie durabile și eficiență.
„După ce am prezentat trei modele E-Hybrid pentru a doua generație Panamera, vom adăuga un al patrulea hibrid plug-in, pe noua mașină. Acesta este răspunsul nostru la cererea foarte ridicată din partea clienților noștri. În unele țări, proporția de exemplare E-Hybrid pentru modelul Panamera este de aproape 100%. Noul derivat este un model de înaltă performanță, care se integrează perfect în gama versatilă”, explică Dr. Thomas Friemuth, șeful liniei de produse Panamera. ”Creștem performanțele electrice ale modelului Panamera, la toate modelele E-Hybrid, în ceea ce privește dinamica de condus, autonomia electrică și viteza de încărcare. În timpul testelor noastre, am parcurs distanțe cu până la 70% mai mari, doar cu energie electrică, decât am făcut-o cu modelul anterior.”
La baza tuturor modelelor E-Hybrid ale noului Panamera se află un motor electric nou, mai puternic, care acum este complet integrat în carcasa noii transmisii cu dublu ambreiaj. Acesta oferă valori de performanță mai mari decât predecesorul său pentru trenul de rulare și pentru capacitatea de recuperare a energiei, la o greutate mai mică. Energia sa este furnizată de o baterie de înaltă tensiune, cu o capacitate semnificativ mai mare, de 25,9 kWh. Un încărcător de bord cu o putere de 11 kW scurtează timpul de încărcare, în ciuda capacității energetice crescute.
Revizuirile fundamentale ale motoarelor cu combustie facilitează creșterea eficienței și a performanțelor. Toate sistemele de propulsie ale noului Panamera sunt pregătite pentru viitoarele standarde de emisii. „Sunt încântat de progresele pe care le-am făcut în ceea ce privește electrificarea. Integrarea și combinarea celor două sisteme de propulsie în Panamera funcționează absolut perfect și armonios. Cu noile trenuri de rulare, mașina demonstrează o ușurință și o fiabilitate extraordinare, atunci când accelerează”, a declarat Arno Bögl, manager de proiect pentru trenul de rulare pe linia de produse Panamera, în urma testelor.
Cu o suspensie pneumatică inovatoare
În plus față de gama de motoare complet revizuită, noul Panamera include și alte noutăți. Pentru prima dată, Panamera dispune de un șasiu opțional de înaltă performanță, cu control activ al amortizoarelor și o gamă largă de funcții suplimentare. „Cu șasiul activ stabilim noi standarde. Am simțit acest lucru pe fiecare metru al testelor noastre de condus – foarte confortabil la condusul pe pietrele din portul Barcelona și foarte dinamic și agil pe drumurile sinuoase din afara orașului. O gamă incomparabil mai largă”, spune Thomas Friemuth. ”Noul Panamera este echipat cu un șasiu semi-activ, cu noi amortizoare, cu două supape ca dotare standard, care pot regla etapele de compresie și de revenire, independent una de cealaltă. Acest lucru extinde în mod semnificativ intervalul dintre reglajul confortabil și cel de înaltă performanță și în cazul noului șasiu standard.
În timpul testelor, înainte de premiera mondială, se vor face ultimele retușuri la noul Panamera. Porsche va prezenta cea de-a treia generație a mașinii sport cu patru uși în cadrul Festivalului Icons of Porsche, din Dubai, care va avea loc pe 24 noiembrie 2023.