Dacia a încheiat un parteneriat cu compania NNG, specializată în sisteme de navigație și infotainment, și va introduce cu ajutorul acesteia o aplicație pentru actualizarea online a hărților, informează compania într-un comunicat de presă transmis redacției. După o perioadă de grație, clienții vor fi nevoiți să plătească actualizările.
Sistemul de navigație Media Nav instalate pe unele modele Dacia va putea fi actualizat prin intermediul unei aplicații. Dezvoltată de Dacia în parteneriat cu NNG, aplicația va permite descărcarea hărților cu ajutorul unui telefon și apoi instalarea lor în Media Nav. Instalarea se face prin conectarea telefonului prin USB la sistemul de navigație. Dacia spune că întreg procesul de actualizare se va face în 15 minute, cu ajutorul noului sistem online.
Clienții Dacia vor avea o perioadă de grație de trei ani, care va include maxim șase actualizări. După expirarea acestei perioade, actualizarea se va face contra cost, în funcție de hărțile pe care proprietarul mașinii dorește să le instaleze.
Aplicația se numește Dacia Map Update și poate fi descărcată pe magazinul Google, pentru telefoanele cu Android, fiind compatibilă cu sistemul Media Nav cu Android Auto. O versiune pentru iPhone va fi disponibilă „în viitorul apropiat”.
Actualizările online și vânzările de aplicații și funcții la bordul mașinii este o nouă sursă de venituri pentru constructorii auto, studiile de piață estimând la zeci de miliarde de euro această piață, la finalul acestui deceniu. Primii constructori auto care oferă servicii și funcții contra cost sunt mărcile premium, începând cu Tesla, care activează Autopilot contra cost, dar și BMW sau Mercedes, care au deja astfel de servicii contra cost.