Problemele în aprovizionarea cu semiconductori, care au creat blocaje pentru industria auto din Germania, vor continua timp de câţiva ani, în pofida planurilor producătorilor de cipuri de a-şi construi uzine în Germania, a declarat vineri un manager de la Audi, transmite Reuters.
Constructorii auto germani şi producătorii de electronice au fost afectaţi de întârzierile de producţie, provocate de un deficit global de cipuri. Directorii de companii şi decidenţii politici au început să regândească lanţurile de aprovizionare şi încearcă să reducă dependenţa de un număr redus de furnizori de cipuri asiatici şi americani.
Autorităţile de la Berlin curtează cei mai mari producători mondiali de cipuri cu subvenţii în valoare de miliarde de euro. Recent giganţi precum Intel şi TSMC au anunţat că au de gând să construiască fabrici de cipuri în Germania.
„Este nevoie de mai mulţi ani. Este vorba de investiţii de ordinul miliardelor de dolari”, a declarat Renate Vachenauer, director de achiziţii la constructorul auto german Audi, o divizie din grupul Volkswagen, pentru cotidianul Augsburger Allgemeine.
Renate Vachenauer a precizat că producătorii auto ar putea diminua blocajele prin reducerea diversităţii de cipuri pe care le utilizează, din cele 8.000 de tipuri diferite de cipuri prezente astăzi în autovehicule. „Trebuie să utilizăm multe instrumente pentru a stabiliza aprovizionarea cu semiconductori şi de asemenea să ne facem stocuri”, a adăugat Vachenauer.
Joi, comisarul european pentru Piaţa Internă, Thierry Breton, a declarat că Uniunea Europeană va investi 100 de miliarde de euro în politica sa de producţie de semiconductori pentru a deveni independentă în acest domeniu. În conformitate cu ‘Chips Act’, strategie adoptată în acest an de Comisia Europeană, producţia de cipuri în Uniunea Europeană ar urma să reprezinte 20% din capacităţile mondiale de producţie în 2030.