Directorul celui mai mare furnizor de piese auto din Europa, Bosch, a îndemnat guvernele europene să petreacă mai mult timp îmbunătăţind competitivitatea Uniunii Europene în loc să se concentreze asupra riscurilor cu care se confruntă companiile care fac afaceri în China.
Apelul lui Stefan Hartung, care conduce Bosch de anul trecut, vine în contextul în care capitalele europene sunt din ce în ce mai îngrijorate de dependenţa faţă de China, pe măsură ce relaţiile dintre superputere şi Occident se înrăutăţesc.
La începutul acestei luni, Germania a avertizat companiile sale să îşi reducă dependenţa de Beijing, în timp ce a adoptat prima sa strategie privind China.
Întrebat despre reducerea riscurilor faţă de China, Hartung a spus: „Ce facem pentru piaţa unificată a Europei? Acest lucru nu a fost discutat atât de mult în ultima vreme„.
Guvernele ar trebui să vizeze îmbunătăţiri ale pieţei unice „dacă noi, ca europeni, dorim să fim competitivi„, a spus el într-un interviu acordat la sediul grupului german din Stuttgart, potrivit Financial Times.
Hartung a indicat ca „problemă” birocraţia cu care se confruntă întreprinderile din cadrul blocului de 27 de ţări.
„În diverse domenii, găsiţi bariere între ţări şi relaţii de import-export care sunt de fapt uneori mai rele decât [n.r. – atunci când se fac afaceri] în afara Europei„, a adăugat el.
Compania Bosch se numără printre cei mai mari angajatori din UE şi anul trecut a realizat aproximativ jumătate din vânzările sale de 88,2 miliarde de euro în afara Europei. Pe lângă activitatea sa de furnizor auto, cea mai mare şi principalul motor al profiturilor, Bosch produce o gamă largă de produse, de la electrocasnice la scule electrice.
Hartung a declarat că „reducerea riscurilor nu este un termen prea bun, deoarece pare atât de simplu” şi că „nu poţi reduce riscurile izolându-te„.
Dar el a adăugat că atenţia acordată acestei probleme înseamnă cel puţin că politicienii din Europa examinează problema mai largă a „intereselor noastre, ale companiilor”.
Pe măsură ce lumea trece la vehicule electrice, industria auto europeană încearcă să ţină pasul într-o cursă globală în care China este un jucător important. Anul trecut, Bosch a anunţat că va cheltui 2 miliarde de euro pentru recalificarea unora dintre cei peste 400.000 de angajaţi ai săi, pentru a-i pregăti mai bine pentru tranziţia către era vehiculelor electrice. La începutul acestei luni, Bosch a anunţat că intenţionează să investească 2,5 miliarde de euro în tehnologia hidrogenului.