Constructorul auto american Ford Motor Co. a anunţat vineri că a găsit ceea ce a numit „un mare investitor internaţional” pentru uzina sa de la Saarlouis (Germania), adăugând ca a şi semnat acordurile iniţiale cu autorităţile landului Saarland, transmite Reuters.
„Aceasta este o bază excelentă pentru negocierile viitoare, cu potenţialul de a crea aproximativ 2.500 de locuri de muncă la Saarlouis”, a declarat Martin Sander, directorul Ford Germania. „În această săptămână am făcut un pas important spre acest obiectiv” a mai spus Martin Sander, adăugând că obiectivul este în continuare transformarea acestei uzine şi crearea de viitoare oportunităţi de angajare.
Un purtător de cuvânt de la Ford nu a dezvăluit numele investitorului dar a spus că este vorba de un mare investitor internaţional.
La începutul acestui an, cotidianul „The Wall Street Journal” a dezvăluit că grupul auto chinez BYD se numără printre cei 15 investitori interesaţi să preia uzina Ford de la Saarlouis (Germania), după ce constructorul auto american va înceta să mai producă aici actualul model Ford Focus, în 2025.
Ford vrea să îşi reducă operaţiunile din Europa prin eliminarea mai multor mii de locuri de muncă, în timp ce în paralel investeşte miliarde de euro pentru trecerea la vehiculele electrice. Gama extinsă de modele de autovehicule de pasageri a celor de la Ford, care ar urma să producă doar vehicule electrice abia de la finele acestui deceniu, suferă de mai mulţi ani de o profitabilitate redusă spre deosebire de divizia care produce vehicule comerciale şi are rezultate bune.
Ford Motor Company este o companie globală cu sediul în Dearborn, Michigan, ce are aproximativ 190.000 de angajaţi în întreaga lume. În Europa, Ford este responsabilă pentru producerea, vânzarea şi întreţinerea vehiculelor marca Ford pe 50 de pieţe individuale şi are circa 45.000 de angajaţi la unităţile sale deţinute în totalitate şi la întreprinderile mixte consolidate şi aproape 59.000 de oameni, când sunt incluse afacerile neconsolidate.
În luna martie a anului trecut, constructorul auto Ford a transferat proprietatea fabricii de la Craiova către partenerul său Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, acest proces fiind condiţionat de aprobările autorităţilor relevante şi ca urmare a consultărilor.