Oficialii Skoda au declarat că nu vor înlocui micul break Fabia Combi așa cum era planificat inițial, invocând costurile generate de viitoarele reglementări Euro 7 privind emisiile. Cu toate acestea, modelul subcompact break înregistra vânzări slabe, piața fiind dominată de SUV-urile de dimensiuni mici din clasa B.
Așa cum au anunțat mai mulți șefi ai unor producători auto, printre care Renault, Stellantis sau Volkswagen, decizia Comisiei Europene de a impune noi standarde de depoluare începând cu vara lui 2025 riscă să genereze, pe lângă o creștere importantă a prețurilor pentru mașinile noi, dispariția unor modele pe care constructorii nu le mai consideră vandabile. Acesta este, se pare, și cazul Skoda Fabia Combi.
În 2020, Thomas Schaefer, care era CEO al mărcii Skoda la acea vreme și este acum șeful mărcii Volkswagen, a anunțat că marca cehă va lansa o nouă generație a modelului break de clasă B Fabia Combi în 2023. „Acest lucru este foarte important pentru noi, deoarece subliniază angajamentul nostru de a oferi mobilitate accesibilă și practică în segmentele entry-level”, declara în 2020 Schaefer.
Trei ani mai târziu și foarte aproape de momentul în care vehiculul trebuia să fie lansat pe piață, un purtător de cuvânt al Skoda a declarat pentru Automotive News Europe că „atingerea exigentelor obiective de emisii prezente în reglementările Euro 7 este asociată cu costuri foarte mari. (…) Drept urmare, nu va exista niciun succesor pentru Fabia Combi”.
Actualul CEO al Skoda, Klaus Zellmer, avertiza în luna aprilie că reglementările Euro 7 privind emisiile, așa cum sunt propuse în prezent, înseamnă creșteri serioase ale costurilor pentru Fabia. „Vrem să respectăm clima, dar dacă proiectul actual (n.n. – Euro 7) devine realitate până în 2025, ar trebui să punem în mașină tehnologie care fie nu este încă dezvoltată, fie este atât de scumpă încât un vehicul vândut cu 15.000 de euro în Europa ar deveni unul de 18.000 – 20.000 de euro”.
Reglementările Euro 7 ar trebui să intre în vigoare în iulie 2025. Ca și la normele Euro anterioare, acestea impun o nouă reducere a gazelor eliberate de sistemul de evacuare al mașinilor, dar, în plus, vizează pentru prima dată atât particulele eliberate de anvelope la frecarea cu solul cât și pe cele generate de sistemul de frânare al mașinii.