Mercedes-Benz Group, un partener de lungă durată al Renault în producţia de camionete, nu va participa la proiectul vehiculului electric FlexEvan al companiei franceze şi se va concentra în schimb pe propriul său vehicul electric premium, VAN.EA, au declarat două surse citate de Reuters.
FlexEvan, programat să fie lansat în 2026, este dezvoltat pentru mărcile Renault şi Nissan, iar sursele spun că i s-ar putea alătura şi Renault Trucks, o marcă deţinută de compania Volvo din Suedia.
O purtătoare de cuvânt a Mercedes a confirmat că grupul nu avea de gând să lanseze o dubă de dimensiuni medii sau una mare pe o altă platformă decât VAN.EA.
Renault a refuzat să comenteze.
După prăbuşirea cererii pentru motoarele diesel pe care Renault le vindea partenerului său german şi sfârşitul unui proiect comun privind maşinile Twingo-Smart, Renault şi Mercedes au un singur proiect comun împreună – duba mică Citan, a cărei primă versiune electrică urmează să fie lansată.
Renault a dorit de mult să-şi extindă cooperarea în furgonete cu Mercedes, dar în zadar.
”Este adevărat că pentru vehiculele utilitare uşoare, cea mai mare parte (a cooperării cu Mercedes) s-a făcut”, a spus una dintre surse.
Sub CEO-ul Luca de Meo, Renault a multiplicat parteneriatele în afara sferei de aplicare a alianţelor sale istorice cu Nissan şi Daimler, ambele susţinute de predecesorul acestuia, Carlos Ghosn.
Niciun proiect concret între Renault şi Mercedes nu este studiat în mod activ, a spus o a treia sursă, adăugând că noi programe de stimulare, cum ar fi Legea de reducere a inflaţiei din SUA şi măsuri europene similare, ar putea duce totuşi la cooperarea celor doi producători, în ceea ce priveşte partajarea instalaţiilor de producţie.