Noile teste efectuate arată că modelul Kia EV9 oferă confortul și caracterul practic al unui SUV cu trei rânduri de scaune, fără a compromite performanța de condus. Puntea spate „Multi-5-Link”, suspensia cu sistem “frequency responding” și anvelopele special dezvoltate pentru reducerea zgomotului și vibrațiilor oferă o călătorie excepțional de confortabilă, dar totuși dinamică și silențioasă.
Proiectarea individuală a suspensiei, anvelopele care absorb zgomotul și tracțiunea integrală oferă modelului Kia EV9 un confort remarcabil, împreună cu o rulare dinamică stabilă. În timpul recentelor sale teste de manevrabilitate din Papenburg, Germania, modelul Kia EV9 a fost pus la treabă, fiind condus către limitele sale pe suprafețe diverse, cum ar fi piste uscate și umede, drumuri dificile, provocatoare și teren înclinat, experții efectuând setări fine ale sistemelor sale pentru a asigura cea mai bună experiență de condus.
„Dezvoltarea unui SUV presupune o gamă largă de provocări, în special atunci când se lucrează cu tehnologii relativ noi precum cele specifice automobilelor electrice”, spune Daniel Junker, Advanced Engineer for Ride & Handling al Hyundai Motor Europe Technical Center. „Pentru a dezvolta cât mai bine fiecare aspect al rulării și manevrabilității, trebuie să testăm și să dezvoltăm produsele noastre într-o varietate de circumstanțe diferite. De aceea, folosim diverse centre de testare din Europa pentru a asigura cea mai bună experiență posibilă pentru clienții noștri.”
Testarea modelului EV9 in Papenburg
În cadrul testelor, EV9 a efectuat schimbări dinamice de bandă pe o pistă ovală cu mai multe benzi de mare viteză cu curbe înclinate, asigurând o manevrabilitate sigură în situații limită. Pe „NHK” – o abreviere pentru „Nass handling Kurs” – un circuit din Germania cu aderență scăzută, asemănător unei piste de curse, care este stropit constant cu apă, anvelopele și suspensiile au fost testate în condițiile realiste ale unei suprafațe umede pentru aderență și siguranță.
Pentru a încheia testarea, confortul a fost evaluat pe un drum presărat cu diferite tipuri de adâncimi, de exemplu gropi, capace de canal și bare diagonale de impact. Aici devine evidentă selecția ideală de arcuri și bare antiruliu în combinație cu setarea potrivită a amortizoarelor. Rezultatul? O performanță generală fără compromisuri, cu o rulare echilibrată și confortabilă.
Setat pentru specificațiile unui automobil electric, fără compromisuri în ceea ce privește performanța
Setările unui automobil electric vin cu propriul set de provocări care diferă de o mașină cu motor cu combustie internă. În primul rând, inginerii trebuie să ia în considerare greutatea suplimentară a bateriei. În cazul modelului Kia EV9, bateria este integrată în partea inferioară a șasiului platformei E-GMP. Inginerii au profitat de acest centru de greutate scăzut și l-au folosit pentru a stabiliza dinamica automobilului, cum ar fi ruliul și distribuția dinamică a greutății, rezultând o mai bună manevrabilitate în viraje.
„Imaginați-vă că alergați după un colț în timp ce cărați un ulcior cu apă – dacă purtați ulciorul la înălțimea taliei, veți fi mult mai stabil decât dacă țineți același ulcior deasupra capului”, spune Junker.
Când au dezvoltat modelul EV9, inginerii Kia au acordat atenție în a echilibra confortul cu performanța, ceea ce înseamnă că EV9 oferă una dintre cele mai bune performanțe de condus din segmentul său. De exemplu, modelul EV9 este disponibil cu tracțiune integrală, care vine cu beneficii precum o accelerare mai rapidă și un comportament de rulare mai dinamic. De asemenea, oferă o performanță excelentă a direcției și frânării pentru un automobil din segmentul său.
În plus, Kia EV9 are un control îmbunătățit al frânării regenerative, ceea ce înseamnă că acesta poate recupera energia care altfel ar fi pierdută la frânare. Generația a doua a motorului electric integrat „ Electric Motor Booster” (IEB) reduce greutatea totală a sistemului de frânare pentru o eficiență îmbunătățită. Un alt software de frânare, „Downhill Brake Control” (DBC), reduce automat viteza automobilului atunci când acesta rulează în pantă. Toate acestea au un impact direct asupra călătoriei, deoarece șoferul conduce mașina mai eficient, reducând timpul de reîncărcare a bateriei.
După cum este descris mai sus, Kia EV9 a fost atent optimizat pentru a oferi tuturor confort maxim. Noua geometrie a suspensiei față de tip „Multi-Link” reduce vibrațiile transmise în habitaclu. Amortizoarele spate cu sistem de menținere a rulării la o înălțime constantă indiferent de suprafață și gradul de încărcare al automobilului îmbunătățește atât performanța de rulare, cât și stabilitatea în condiții de încărcare. În plus, automobilul a fost echipat cu anvelope special dezvoltate pentru a reduce zgomotul de rulare, vibrațiile și duritatea (NVH), rezultând o performanță de condus mai silențioasă – chiar și la viteze mari.
După cum este descris mai sus, Kia EV9 a fost atent optimizat pentru a oferi tuturor confort maxim. Noua geometrie a suspensiei față de tip „Multi-Link” reduce vibrațiile transmise în habitaclu. Amortizoarele spate cu sistem de menținere a rulării la o înălțime constantă indiferent de suprafață și gradul de încărcare al automobilului îmbunătățește atât performanța de rulare, cât și stabilitatea în condiții de încărcare. În plus, automobilul a fost echipat cu anvelope special dezvoltate pentru a reduce zgomotul de rulare, vibrațiile și duritatea (NVH), rezultând o performanță de condus mai silențioasă – chiar și la viteze mari.
Beneficiind de un sistem de control centralizat, unitatea de control a șasiului (CDCU – Chassis Domain Control Unit) gestionează toate sistemele care afectează manevrabilitatea automobilului, inclusiv sistemele de frânare, controlul electronic al stabilității (ESC) și distribuția independentă a cuplului către roți (Dynamic Torque Vectoring), care utilizează frânarea parțială și compensarea cuplului motorului atunci când acesta se află într-o curbă, rezultând o dinamică de condus mai sigură și mai stabilă.
O altă funcționalitate, „Crosswind Stability Control”, o caracteristică importantă pentru automobilele electrice cu suprafețe laterale mari, aplică controlul parțial al frânării și al cuplului direcției pentru a contracara vântul lateral puternic, menținând automobilul centrat pe banda sa. „Aș descrie experiența de condus ca fiind surprinzător de dinamică pentru dimensiunea sa, dar stabilă și elegantă”, spune Junker. „Cu Kia EV9 am vrut cu adevărat să evidențiem caracterul său de „SUV de familie”, așa că ne-am concentrat pe asigurarea unei călătorii line și stabile, păstrând în același timp cât mai mult posibil ADN-ul dinamic al Kia.
Capacități offroad datorită modului de condus „Terrain mode”
În ciuda caracterului său „family friendly”, Kia EV9 este capabil să ruleze pe o varietate de suprafețe dificile sau chiar în off-road, datorită sistemului său de condus „Terrrain Mode”. Pentru activare, șoferii pot apăsa un buton situat pe volan pentru a intra în modul de condus „Mud”, „Sand” sau „Snow”. Pentru fiecare mod de condus, sistemul „Terrain Mode Select” ajustează controlul sistemului de propulsie, distribuția cuplului și șasiul pentru a adapta rularea la suprafața selectată și pentru a minimiza alunecarea. Acest lucru are ca rezultat o rulare mai sigură și mai mult control, chiar și în condiții de aderență redusă.
Kia EV9 este primul SUV electric emblematic cu trei rânduri de scaune dezvoltat de Kia, reprezentând o nouă eră a aventurii sustenabile. Construită pe platforma E-GMP (Electric Global Modular Platform), performanța sa atletică este completată de o autonomie de rulare complet electrică de peste 541 km, conform standardului WLTP (World Harmonized Light Vehicle Testing Procedure). Echipat cu tehnologie de încărcare ultra-rapidă de 800 de volți, oferă până la 239 km de autonomie suplimentară cu doar 15 minute de încărcare. Designul exterior uimitor, inspirat din natură, nu numai că-i oferă un aspect atrăgător, dar și un coeficient aerodinamic impresionant de 0,28 pentru o performanță extraordinară. O gamă de tehnologii de condus, încărcare și rutare high-tech îl fac gata să facă față oricărei aventuri.