Producătorul german de automobile Volkswagen (VOWG_p.DE) intenţionează să-şi reorganizeze marca de bază, care îi poartă numele, pentru a creşte eficienţa şi randamentele, potrivit unui memoriu intern al şefului mărcii VW, Thomas Schaefer, văzut de Reuters miercuri.
”Putem vedea că marca noastră – în ciuda tuturor punctelor sale forte – nu se află încă pe o bază economică suficient de solidă. Trebuie să creăm profituri bune, competitive în vremuri de criză şi într-o lume continuu volatilă”, a scris Schaefer în notă.
Obiectivul principal al mărcii a fost o rentabilitate a vânzărilor de 6,5%, comparativ cu 3% atinsă în primul trimestru al acestui an, a spus el.
Schaefer a dat vina pe un mediu provocator, inclusiv riscul de recesiune, conflicte geopolitice, lanţuri de aprovizionare instabile şi preţuri în creştere ale materiilor prime şi energiei.
„Presiunea este în creştere. Marca Volkswagen trebuie să acţioneze”, a scris el.
Cotidianul de afaceri Handelsblatt a scris pentru prima dată despre aceste planuri, spunând că acestea implică economii de costuri şi au fost concepute pentru a creşte rezultatele anuale cu cel puţin 3 miliarde de euro.
Ziarul a citat, de asemenea, surse ale companiei, spunând că planurile nu se referă la reducerea locurilor de muncă, deşi numărul total de angajaţi ar putea scădea.
Şefa consiliului muncitorilor, Daniela Cavallo, a declarat lui Handelsblatt că a are cunoştinţă despre planuri.
”Rentabilitatea şi siguranţa locului de muncă sunt obiective la fel de importante şi comune”, a spus ea pentru Handelsblatt, adăugând că consiliul muncitorilor nu va fi de acord cu reducerea salariilor sau a locurilor de muncă.
”Dar nu există planuri în această direcţie”, a adăugat ea.
În nota văzută de Reuters, Schaefer a scris că detaliile reorganizării vor fi elaborate în săptămânile şi lunile următoare. El a mai spus că doreşte să crească sinergiile între mărci cu dezvoltarea şi producţia în comun, inclusiv prin utilizarea unor platforme comune în unele zone.