Arhitectura electrică pe 800 de volți a fost abordată deocamdată de un grup restrâns de companii, care au preferat să beneficieze de avantajele pe care le oferă acest sistem, chiar dacă dezvoltarea a presupus costuri mai mari. Audi sau Hyundai sunt doar două exemple, dar Renault vrea să se alăture acestora în viitor.
Guido Haak, cel care răspunde de Planficarea de Produse la Renault și coordonează transformarea gamei de automobile ale francezilor, a dezvăluit într-un interviu că marca franceză este preocupată de îmbunătățirea tehnologiei de încărcare a mașinilor electrice, pentru ca timpul petrecut de șoferi în stațiile de încărcare să fie cât mai scurt.
„Scopul ar trebui să fie acela de a putea reîncărca o autonomie lungă într-un timp scurt. Tehnologia de 800 de volți este cu siguranță o soluție bună și, prin urmare, o opțiune serioasă pentru noi”, a declarat Guido Haak pentru Automobilwoche, explicând că nu exclude utilizarea de chimii noi pentru baterii, inclusiv cea pe sodiu, care oferă o serie de avantaje. În același timp, Haak a mărturisit că deocamdată nu există o țintă pentru companie care să vizeze autonomii foarte mari ale mașinilor electrice, din cauza costurilor. „O autonomie electrică de 800 de kilometri sau mai mult face vehiculele extrem de grele, ocupă mult spațiu, este foarte scumpă și, de asemenea, crește amprenta de carbon cu fiecare kilometru pe care vehiculul îl parcurge. Aceasta nu este abordarea noastră”, a mai explicat cel care are misiunea de a căuta direcțiile în care Renault urmează să se dezvolte. În acest moment, nu există autoturisme electrice de serie care să ofere autonomii de 800 de kilometri, însă mai mulți producători au dezvoltat prototipuri care au astfel de performanțe. Mercedes este unul dintre aceștia, conceptul EQXX fiind deja testat în trafic real, cu peste 1000 km parcurși. Chinezii de la Geely au prezentat și ei un prototip al unui vehicul care utilizează baterii revoluționare de la CATL, având o autonomie de 822 km.
Cel mai avansat automobil electric al Renault este în acest moment Megane E-Tech, care are o arhitectură pe 400 volți și baterii de 40 și 60 kWh. Cea mai mare dintre ele asigură o autonomie maximă de 470 km în regim WLTP și poate fi încărcată cu puteri până la 130 kW, respectiv în 30 de minute de la 20 la 80%. Hyundai Ioniq 5, un automobil ceva mai mare și mult mai scump decât Megane, dar unul dintre cele mai cunoscute autoturisme cu arhitectură pe 800 volți, are baterii între 58 și 77 kWh, cu o autonomie maximă de 488 km. Încărcarea la stații rapide se poate face cu până la 220 kW, ceea ce permite un ciclu de încărcare 20 – 80% de numai 18 minute. Cea mai mare diferență între cele două este de greutate, cu circa 400 kg în plus pentru modelul sud-coreean, dar și o diferență de lungime de peste 40 cm.