Ford a raportat câştiguri trimestriale robuste, datorită cererii solide pentru pickup-uri şi SUV-uri, dar perspectivele anuale sunt temperate de pierderile de la divizia de vehicule electrice, transmit DPA şi Reuters.
Directorul general al Ford, Jim Farley, a afirmat că speră că firma va deveni „predictibil de plictisitoare” în îndeplinirea aşteptărilor investitorilor.
De asemenea, Farley a declarat că Ford nu intenţionează să realizeze vehicule electrice „cu orice preţ” – după ce anterior producătorul auto american anunţase reduceri de preţuri la modelele Mustang Mach E pentru a doua oară în acest an.
Confruntându-se cu declinul cererii în China, Ford va reduce investiţiile şi va restructura operaţiunile din statul asiatic, bazându-se pe divizia care vinde vehicule comerciale, inclusiv vehicule electrice. Societatea mixtă dintre Ford şi grupul chinez JMC Corp ar putea deveni un hub de export pentru vehicule electrice comerciale şi pe combustie, cu un preţ mai scăzut, a explicat Farley.
Ford a înregistrat în primul trimestru din 2023 un profit înainte de taxe şi dobânzi (EBIT) de 3,4 miliarde de dolari, în timp ce analiştii se aşteptau la 2,4 miliarde de dolari.
Compania a reafirmat că se aşteaptă în acest an la un profit operaţional ajustat de între 9 şi 11 miliarde de dolari. Cifra include o pierdere anticipată de trei miliarde de dolari la divizia de vehicule electrice, Model e.
În primul trimestru din 2023, Ford a pierdut mai mult de 60.000 dolari per vehicul electric vândut.
Profitul net al Ford în primele trei luni din acest an s-a situat la 1,8 miliarde de dolari, sau 0,44 dolari pe acţiune, faţă de pierderi nete de 3,1 miliarde de dolari, sau 0,78 dolari pe acţiune în urmă cu un an.
De asemenea, veniturile au urcat cu 20%, la 41,5 miliarde de dolari, de la 34,5 miliarde de dolari în primul trimestru din 2022.
Producătorul auto american are trei divizii: Ford Model e (vehicule electrice), Ford Blue (vehicule pe combustie) şi Ford Pro (vehicule comerciale şi servicii).