Tot mai multe informații referitoare la încercarea Dacia de a ocupa mai eficient segmentul SUV-urilor subcompacte au început să circule, cu surse din apropierea companiei Renault. Afirmațiile șefilor Dacia din ultima perioadă întăresc această speculație referitoare la un nou model, care s-ar transforma într-un nou SUV, de tipul Renault Captur sau VW T-Roc.
Cea mai nouă informație publicată „pe surse” de presa franceză este cea referitoare la utilizarea numelui Dokker pentru un potențial viitor SUV de clasă B, care ar urma să fie lansat de Dacia în perioada următoare. Mașina ar urma să folosească platforma CMF-B, care există deja pe Sandero/Jogger, și va avea aproximativ 4,20 metri, suficient ca să umple golul dintre Sandero Stepway și Dacia Duster.
Informațiile neoficiale spun că va prelua elemente de design de la Jogger și va fi produs în Maroc, alături de Sandero și Jogger. Având în vedere că Duster va crește cu câțiva centimetri odată cu lansarea următoarei generații, gama Dacia ar putea fi mult mai bine reprezentată pe cel mai vândut segment de autoturisme din Europa.
Alte două modele viitoare ale Dacia despre care s-a mai vorbit sunt cele de clasă compactă, de altfel confirmate de șefii Dacia, atât de CEO-ul Luca de Meo, cât și de vicepreședintele Xavier Martinet. Pe segmentul compactelor, Dacia ar putea oferi propriul model, mult mai profitabil, dat fiind faptul că ar urma să fie produs pe aceeași platformă CMF-B. Practic, mașina ar putea prelua întreaga tehnogie, inclusiv platforma specifică, de la Duster 3 și s-ar vinde cu un preț tipic Dacia, de circa 17.000 de euro. O posibilă alegere ar putea să fie o caroserie cu aspect de crossover.
Cum Renault Arkana va dispărea. un SUV compact coupe ori fastback s-ar putea reîntoarce însă în Europa în hainele Dacia, aceasta fiind de altfel ipoteza de lucru pentru cel de-al doilea model al mărcii din segmentul compact. Cert este faptul că Arkana a fost fabricat în Rusia pe platforma Duster și s-a discutat la momentul lansării lui de posibilitatea lansării unui model Dacia derivat din aceste. Au apărut și speculații care vorbesc despre o relansare a lui Logan în această formă de caroserie, aceasta fiind o ipoteză la fel de probabilă, având în vedere că cele două modele sunt destul de compatibile din punct de vedere al dimensiunilor și formei. Practic, un Logan Stepway ar arăta destul de apropiat de Arkana. Aceste posibile soluții ale Dacia, care astăzi sunt cunoscute sub numele de cod C-Neo, ar urma să reprezinte și soluții pentru viitorul Renault pe piețele neelectrificate, adică America de Sud, Australia sau Asia, unde marca va avea nevoie de noi modele în locul celor care vor dispărea. Aici, pe aceste piețe, vânzarea de mașini Dacia rebranduite s-a dovedit deja a fi un succes comercial și n-ar avea niciun motiv să nu fie extinse cu noi modele.