Asociația Industriei Auto din Germania (VDA) a modificat previziunile privind producția de autovehicule din 2023, la un nivel mai optimist comparativ cu estimările anterioare. Chiar și așa, fabricile de autovehicule nu vor recupera pierderile suferite în ultimii trei ani.
Germania se așteaptă să producă mai multe mașini față de anul trecut, când absolut toate fabricile au fost afectate de criza de semiconductori. VDA, asociația constructorilor de automobile din Germania, și-a îmbunătățit prognozele și spune că vor fi produse în 2023 3,79 milioane de autoturisme, rămânând astfel cel mai mare producător al Europei. Prognoza a fost îmbunătățită cu circa 100.000 de vehicule, ca urmare a activității peste așteptări din primele două luni ale anului, după cum a declarat președintele VDA, Hildegard Müller. Creșterea față de anul trecut va fi de 12 procente, dublu față de creștere anunțată anterior. Nivelul estimat pentru 2023 este încă la mare distanță de producția din 2019, din anul precedent izbucnirii crizei COVID-19. La acel moment, Germania producea 4,6 milioane de autoturisme, ceea ce înseamnă că anul acesta va fi atins un nivel de 80% din volumul de acum patru ani.
În 2022, producția de autoturisme din cea mai industrializată țară a UE a fost de 3,3 milioane de unități, în creștere cu 13 procente față de 2021, pe locul al doilea situându-se Spania, cu 1,7 milioane de autoturisme, urmată de Cehia și Slovacia, cu aproximativ 1,5 milioane de unități fiecare. Franța, cândva al doilea cel mai mare producător europeană după Germania, a produs numai 940 de autoturisme în 2022. România a fost în 2022 al șaselea producător de autoturisme din Europa, cu cirfca 510.000 de unități asamblate la Mioveni și Craiova. În total, Uniunea Europeană a fabricat 10,7 milioane de autoturisme în 2022, cu aproximativ 700.000 în plus față de 2021.