Volkswagen nu intenţionează să dezvolte o nouă generaţie de motoare cu combustie pentru legendara sa maşină Golf, a declarat duminică directorul general al mărcii, Thomas Schaefer, pentru publicaţia Automobilwoche, marcând un capăt de drum pentru un model aflat în vânzare din 1974, transmite Reuters.
Golf 8, aflat în prezent în producţie, va fi ultima versiune de motor cu ardere internă a maşinii hatchback, cu încă o serie de actualizări aşteptate anul viitor.
„Cu asta, maşina este pregătită până la sfârşitul deceniului. Apoi trebuie să vedem cum se dezvoltă acest segment”, a spus Schaefer.
„Dacă lumea se va dezvolta complet diferit decât se aştepta până în 2026 sau 2027, am putea dezvolta un vehicul complet nou – dar nu cred că se va întâmpla. Până acum nu este de aşteptat”, a adăugat el.
Decizia Volkswagen de a nu investi în modernizarea Golf, cea mai bine vândută maşină din Europa de zeci de ani, este un semn al schimbării investiţiilor realizate de producătorul de automobile, de la reutilarea motoarelor cu ardere la reducerea costurilor vehiculelor electrice.
Marca Volkswagen, parte a Grupului Volkswagen, vizează ca până în 2030, 80% din vînzările sale din Europa să fie de maşini electrice şi 55% în America de Nord.
Grupul vizează ca în acelaşi interval 50% din vehiculele comercializate la nivel mondial să fie electrice.
Producătorul auto intenţionează să păstreze numele Golf pentru un viitor model electric, care ar urma să fie lansat în 2028 cel mai devreme, a spus Schaefer.
Compania urmează să lanseze 10 noi modele electrice până în 2026, inclusiv o maşină electrică cu baterie, cu un preţ de sub 25.000 de euro (27.000 USD).