Peugeot și-a anunțat strategia de electrificare, una care aduce termene mult mai strânse în anii care vin, pentru lansarea unei game complet electrice pentru marca franceză, dar care vorbește și despre creșterea ciclului de viață al mașinii până la 25 de ani. Marca Peugeot, parte a grupului Stellantis, și-a prezentat în cadrul E-Lion Day planurile „irezistibile” de trecere la propulsia electrică.
Acestea încep încă din 2023, an în care marca va avea propulsii electrificate (electric sau hibrid) pe toate modelele din gamă. Următoarea etapă va fi chiar în 2025, adică peste numai doi ani, când Peugeot va avea o ofertă complet electrică pe toată gama sa, ceea ce înseamnă că fiecare model Peugeot va dispune de o motorizare complet electrică. Ultimul pas este 2030, peste șapte ani, când Peugeot nu va mai vinde decât automobile 100% electrice.
Proiectul E-Lion al mărcii Peugeot se bazează pe câteva repere importante: ecosistemul Stellantis, experiența acumulată deja în ultimii ani în segmentul electric, pe propulsia 100% electrică de care dispune deja, pe eficiența motorizărilor, care a juns deja la 12,5 kWh/100 km, și pe țintele de mediu, care ar trebui să conducă la un nivel de emisii de carbon zero, pentru companie, în 2038. Linda Jackson, CEO al mărcii Peugeot, spune că proiectul definește marca Peugeot ca „un brand electric”.
În următorii doi ani, Peugeot va lansa cinci noi vehicule electrice: e-308 și versiunea SW a acestuia, care va fi primul wagon electric din Europa, e-408, e-3008 și e-5008. Prima lansare, e-308, va beneficia de un motor electric compelt nou, de 115 kW, cu autonomie de 400 km și un consum de 12,7 kWh/100 km. În același timp, Peugeot nu renunță deocamdată la propulsiile care au la bază motoare termice, însă acestea vor fi de tip hibrid. Noua tehnologie MHEV 48v, care va fi introdusă pe aproape întreaga gamă începând din acest an, va utiliza motorul PureTech, de 100 și 136 CP, însoțit de o cutie de viteze electrificată cu dublu ambreiaj, care încorporează un motor electric de 21 kW, care va ajuta la recuperarea energiei și reducerea consumului cu 15%. Mașinile echipate cu această tehnologie nu fac parte din categoria full-hybrid, dar pot rula pe distanțe scurte doar cu propulsia electrică.
În a doua jumătate a acestui an, va fi lansată noua generație a lui e-3008, un SUV de clasă compactă, care va fi primul automobil al Stellantis care va utiliza noua platformă STLA Medium. Modelul va oferi o autonomie foarte mare, 700 km, și va dispune de 3 motorizări electrice diferite, inclusiv una cu două motoare. La scurt timp după acest model va fi lansat și e-5008, un SUV de clasă medie. Marca Peugeot va beneficia și de o schimbare radicală a designului mașinilor, inclusiv prin „regândirea spațiului și funcțiilor interioare”. La nivel de tehnologie, vor fi introduse noi componente: Brain, „inteligența centrală a mașinii”, Smartcockpit, noua arhitectură a planșei de bord, și Autodrive, „viitorul conducerii autonome”. Marca franceză va colabora cu Amazon și Foxconn pentru a oferi clienților tehnologii de conectare și de servicii în mașină. O schimbare majoră de paradigmă ce ar putea avea impact asupra întregii industrii auto este cea referitoare la durata de viață a mașinilor. Reprezentanții Peugeot susțin că ciclul de viață al unui vehicul electric va ajunge la 20 – 25 de ani, față de cei aproximativ 15 ani pe care îi are la dispoziție un automobil cu motoare termice, înainte de a ajunge la casare. Acest lucru va avea efecte asupra modului în care vor fi create mașinile Peugeot, inclusiv la capitolul design sau utilizare de materiale recuperabile.
„Imaginați-vă că nu mai există mașini second-hand. În locul lor, vor fi mașini noi și personalizate pe care le poți actualiza oricând, în funcție de nevoi. Un produs actualizat care își menține valoarea pe tot parcursul vieții”, a explicat Mtthias Hossan, director de design Peugeot. Nu în ultimul rând, Peugeot își modifică simțitor și viziunea asupra experienței clienților, începând cu procesul de cumpărare, cu minimizarea opțiunilor disponibile (toate opțiunile într-un singur pachet), și terminând cu modul de încărcare și modurile de plată.