Afacerile Toyota au înregistrat un declin de aproape 20% la sfârșitul trimestrului trei din anul fiscal 2022/2023, care se va încheia pe 31 martie. Deși a avut venituri în creștere față de anul anterior, cheltuielile companiei japoneze au trimis profitul operațional și rezultatul net la niveluri mult mai mici decât cele din anul anterior.
Veniturile Toyota au crescut în primele nouă luni ale anului fiscal 2022 cu 18%, pe fondul creșterii vânzărilor, la o valoare de 27.400 de miliarde yeni (aproximativ 195 miliarde euro), însă profitul operațional a scăzut substanțial, cu peste 17 procente, la o valoare de 2.098 miliarde yeni (aproximativ 15 miliarde euro), ca urmare a creșterii cheltuielilor, cu aproape 5.000 de miliarde de yeni. Cea mai mare creștere a cheltuielilor a fost în producție, într-un context general al industriei auto cu scumpiri ale materiilor prime și ale componentelor, dar și cu creșteri importante de prețuri la transport și logistică. În aceste condiții, profitul net înregistrat de companie la finalul primelor nouă luni ale anului fiscal a fost de 1.964 miliarde yeni.
Evoluția financiară în scădere a Toyota a început încă din primele două trimestre ale anului, în plină criză a semiconductorilor, dar s-a accentuat în trimestrul al treilea, în care chiar dacă veniturile au crescut de la 7.200 la peste 9.000 de miliarde yeni, a fost înregistrată și o creștere a cheltuielilor, de la 7.000 de miliarde yeni, în 2021, la 8.800 miliarde yeni, astfel că profitul a scăzut cu peste 50 de miliarde yeni.
Producția de autovehicule Toyota a crescut în primele nouă luni ale anului fiscal la 6,3 milioane de unități, cu circa 300.000 de unități, iar vânzările au urcat la 6,5 milioane de unități, cu aproape 400.000 mai multe decât în perioada similară din anul fiscal 2021. Prognozele Toyota pentru finalul anului fiscal (31 martie 2023) arată un volum vândut de 10,4 milioane de autovehicule, cu venituri în creștere, până la un nivel de 36.000 de miliarde yeni. Profitul operațional estimat este de 2.400 miliarde yeni, în scădere cu aproape 20 de procente față de anul fiscal anterior, respectiv o scădere a profitului net cu 17,2%, la 2.360 miliarde yeni (aproximativ 17 miliarde euro).