Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au înregistrat un declin de 4,1% în 2022, în timp ce România a raportat un avans de 6,7% anul trecut, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmit DPA şi Reuters.
Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Un număr de 11,28 milioane de vehicule au fost înmatriculate anul trecut în Europa, comparativ cu 11,77 milioane în 2021. În rândul celor cinci mari pieţe europene, doar Germania a raportat anul trecut o creştere a vânzărilor (1,1%), în timp ce Italia (minus 9,7%), Franţa (minus 7,8%), Spania (minus 5,4%) şi Marea Britanie (minus 2%) au înregistrat scăderi.
Pe piaţa auto din România au fost înmatriculate 129.328 autoturisme anul trecut, faţă de 121.208 unităţi în 2021.
Declinul din 2022 vine pe fondul deficitului global de semiconductori şi al perturbărilor din lanţurile de aprovizionare, precizează ACEA.
În decembrie, piaţa auto din România a înregistrat o creştere cu 4,9%, fiind înmatriculate 12.437 autoturisme, faţă de 11.858 vehicule în perioada similară din 2021.
Un număr de 1,09 milioane vehicule au fost înmatriculate luna trecută în Europa, comparativ cu 950.052 în decembrie 2021. A fost a cincea lună de creştere a vânzărilor de automobile.
Cele cinci mari pieţe europene au avut evoluţii mixte în decembrie, de la creşteri în Germania (38,1%), Italia (21%), Marea Britanie (8,3%) la o scădere de 14,1% în Spania, în timp ce piaţa auto din Franţa a rămas stabilă (minus 0,1%).
În sectorul auto din UE sunt 13 milioane de angajaţi (direct şi indirect), reprezentând 11,5% din toate locurile de muncă din sectorul industrial din blocul comunitar. De asemenea, aproape 8% din PIB-ul UE este generat de industria auto.