Ambițiile Renault de a readuce la viață brandul sport Alpine au la origine dorința Franței de a avea propriile mărci de mașini premium, însă șeful companiei franceze, Luca de Meo, este conștient că este nevoie de „trei generații de modele”, pentru a crea un brand global.
Alpine este un brand istoric, dar unul care a intrat în uitare pentru câteva decenii și are nevoie de încă pe atât pentru a putea vinde suficient de multe mașini. Luca de Meo spune că țintele de vânzări ale mărcii Alpine sunt foarte mari, pentru următorii opt ani, acestea urmând să crească de la 2.500 de mașini, câte au fost anul trecut, la 150.000 de mașini în 2030, ceea ce ar putea părea o utopie chiar și pentru un optimist, având în vedere că marca nu are decât un singur model și acela are deja o vechime considerabilă. Șeful Renault este însă conștient că lucrurile nu se pot schimba peste noapte.””Extinderea brandului Alpine este o călătorie de 20 de ani, pentru că ai nevoie de două sau trei generații de modele”, a declarat Luca de Meo pentru Automotive News, explicând însă că marca va deveni în scurt timp exclusiv electrică. El a încercat o paralelă între Alpine și Polestar, marca inventată de Volvo, sub conducerea Geely. De Meo a confirmat faptul că Alpine va primi un nou model sub forma unui crossover compact, care va utiliza platforma electrică a Alianței, CMF-EV, dar va beneficia de tehnologii mai scumpe, pentru a-i oferi performanțe mai bune. Între acestea se vor număra un motor „mai sofisticat”, o baterie mai scumpă și tehnologia torque vectoring.
Alpine a preluat echipa de Formula 1 a grupului Renault, pentru a-i exploata imaginea la maxim. La scurt timp după schimbarea denumirii, De Meo a susținut că expunerea brandului Alpine a crescut de zeci de ori, doar prin apariția în competiția numărul 1.
Alpine ar trebui să fie o marcă sport premium, similar cu Porsche sau Aston Martin, care însă au vânzări de zeci de ori mai mari și o gamă completă de modele. Pentru perioada intermediară, marca Alpine va avea atât modele proprii, cât și derivate din modelele Renault, după modelul CUPRA, o marcă care s-a desrpins din SEAT chiar sub conducerea lui Luca de Meo, în perioada în care acesta conducea brandul spaniol. El a mai condus și marca Fiat, în perioada în care aceasta a relansat brandul premium Abarth. Anul trecut, Alpine a prezentat conceptul Alpenglow, unul care face trimitere nu la un model de serie, ci mai degrabă la spiritul pe care marca încearcă să-l transmită în anii următori.