Constructorul suedez de automobile Volvo Cars, controlat de grupul chinez Geely, a anunțat cifrele cu care a încheiat anul, raportând un declin de două cifre față de rezultatul din anul anterior, însă cu o perspectivă bună pe segmentul electric, unde cota din totalul vânzărilor a depășit 10 procente.
Volvo Cars a vândut în 2022 un număr total de 615.121 autoturisme, ceea ce reprezintă o scădere de 12 procente față de volumul înregistrat în anul anterior. Scăderea este pusă de constructor pe seama problemelor din lanțul de furnizori, precum și pe seama dificultăților de producție generate de criza de semiconductori și de lockdown-ul din China.
Luna decembrie a adus o mult așteptată creștere, după mai multe luni de scăderi, astfel că volumul de 72.663 de vehicule livrate a însemnat un plus de 12,8% față de decembrie 2021. Mașinile din gama Recharge, electrice și hibrid, au urcat la o pondere de 43,8% în ultima lună a anului, în timp ce vehiculele complet electrice au ajuns la 20,1% din livrări. Volvo spune că în 2022 au crescut atât abonamentele clienților, cu 49%, cât și vânzările online, cu 17%.
Cea mai mare piață a mărcii a rămas Europa, unde cele 247.413 autovehicule vândute au însemnat un declin de 15,7% față de 2021, cauza principală fiind imposibilitatea de onorare a cererilor clienților, pe fondul crizei de semiconductori. Luna decembrie a marcat revenirea pieței și din acest punct de vedere, cu 33.407 vehicule livrare și o creștere de 17 procente. China s-a menținut ca a doua piață a mărcii, în pofida dificultăților create de blocajele impuse de autorități în urma valului Covid-19. Cu 162.322 de unități vândute, Volvo a înregistrat o scădere de 5,4% pe această piață, însă perspectivele sunt mai mult decât optimiste, având în vedere că în decembrie China a adus o creștere de 15,8%, cu aproape 17.000 de vehicule livrate.
În SUA, anul s-a încheiat cu 102.038 vehicule vândute, o scădere și aici și încă una importantă, 16,5%, dar și aici luna decembrie a venit cu un avans de 6,4%, adică 11.111 vehicule, fiind evidentă tendința de revenire. Cele mai vândute modele ale Volvo au fost în 2022 XC60 (195.338 unități, în scădere cu 20.000 de unități), XC40 (169.206 unități, cu 30.000 mai puține decât în 2021) și XC90 (97.130 unități (scădere de 10.000 de unități).