În urma unui sondaj național coordonat de Castrol realizat pe un eșantion de 1.000 de conducători auto români, s-a constatat că aceștia vor să aibă mai multă influență asupra produselor care se folosesc pentru mașinile lor. Un procent semnificativ de 93% au declarat că și-ar dori ca service-ul auto să specifice întotdeauna ce lubrifiant intenționează să folosească pentru lucrările de service programate, iar 89% au declarat că și-ar dori ca service-ul auto să le ofere mai multe opțiuni de lubrifianți adecvați, iar ei să aleagă care se potrivește cel mai bine cu cerințele și bugetul lor.
În mod similar, 92% și-ar dori să li se prezinte lubrifianți premium care să-i ajute să maximizeze performanța, eficiența și durata generală de viață a motorului autovehiculului.
Cu toate că a crescut receptivitatea conducătorilor auto cu privire la primirea de recomandări pentru ulei de la service-uri auto, cercetarea sugerează că multe service-uri auto din România încă nu își maximizează oportunitățile de creștere a vânzărilor. Doar 53% dintre respondenți au afirmat că service-ul auto obișnuit le furnizează „întotdeauna” informații despre lubrifiantul pe care plănuiesc să-l folosească. Mai încurajator, doar 5% au afirmat că service-ul auto nu îi consultă „niciodată” cu privire la lubrifiantul pe care plănuiesc să-l folosească.
Când au fost întrebați în cine au cea mai mare încredere să le ofere sfaturi specializate cu privire la lubrifianți, sursa de recomandare preferată de conducătorii auto o reprezintă producătorul auto (33%), în vreme ce 28% dintre respondenți preferă sfaturi de la service-urile auto. De asemenea, service-urile auto au un impact mult mai mare asupra deciziilor de achiziționare a uleiului, comparativ cu sursele de informare online (8%).
Service-urile auto rămân cele mai influente surse de recomandare pentru lubrifianți, indiferent de gen, 24% dintre femeile și 41% dintre bărbații chestionați afirmând că ar urma o recomandare venită din partea service-ului auto la care apelează de obicei. Conducătorii auto mai în vârstă dau, la rândul lor, primă importanță recomandărilor venite din partea service-urilor auto, 50% dintre respondenții de cel puțin 65 de ani afirmând că cel mai probabil s-ar lăsa îndrumați de mecanic pentru a alege cel mai potrivit ulei pentru mașinile lor.
Service-urile auto din alte piețe europene au o probabilitatea mai mică să ofere informații despre lubrifianții pe care plănuiesc să-i folosească în lucrările de service. Service-urile auto din România au cea mai mare probabilitate să furnizeze asemenea informații, 90% dintre acestea consultându-se cu clienții. Pe următoarele locuri se află cele din Polonia, cu 84%, cele din Italia, cu 76%, cele din Germania, cu 72%, cele din Suedia, cu 57% și cele din Franța, cu 52%.