Mercedes-Benz își aliniază rețeaua globală de producție pentru fabricarea portofoliului său de produse remodelat, axat pe vehicule electrice de lux, în condițiile în care cea mai valoroasă marcă de mașini de lux din lume se pregătește să devină complet electrică până la sfârșitul deceniului – oriunde condițiile de piață permit acest lucru.
În acest context, Star Assembly, filială locală deținută integral de Mercedes-Benz AG, își va extinde portofoliul de producție pentru a include asamblarea de unități de antrenare electrică pentru modelele Mercedes-EQ complet electrice începând cu 2025. Compania va investi o sumă semnificativă de nouă cifre în lei într-o nouă facilitate de producție, care va găzdui funcțiile de asamblare și logistică în cadrul proiectului.
„Producerea unităților de antrenare electrică pentru viitoarea generație de modele Mercedes-EQ complet electrice la fabrica noastră din Sebeș marchează continuarea, în mod consecvent, a transformării rețelei noastre globale de producție a grupului motopropulsor. Prin implementarea noului domeniu de activitate, vrem să stabilim direcția pentru un business sustenabil și să pregătim Star Assembly pentru un viitor complet electric. Sunt sigur că echipa grozavă de aici își va continua exemplar povestea de succes cu noul produs”, a spus Frank Deiß, Președinte Mercedes-Benz Drive Systems, Manager Producție Powertrain Mercedes-Benz Cars și Manager fabrică Mercedes-Benz Untertürkheim. Noul domeniu de producție marchează o etapă importantă pentru Star Assembly în tranziția de la componentele convenționale la cele electrice și întărește angajamentul Mercedes-Benz față de forța de muncă locală și dezvoltarea viitoare a regiunii. Fondată în 2013, Star Assembly este responsabilă pentru asamblarea mai multor tipuri de cutii de viteză pentru rețeaua globală de producție Mercedes-Benz de astăzi. Odată cu producția, începând cu 2020, a variantelor hibride de transmisii cu opt trepte cu dublu ambreiaj, compania a făcut deja un pas important către e-mobilitate. În procesul de transformare, Star Assembly își sprijină angajații cu o varietate de măsuri axate pe programe de formare specifice în domeniul e-mobilității și digitalizării.
“Acest nou produs electric este un pas important în istoria companiei noastre. Suntem pregătiți să dezvoltăm locația de la Sebeș într-o fabrică de ultimă generație care produce unități de antrenare electrică și să ne aducem contribuția la strategia Mercedes-Benz de mobilitate electrică. Această investiție reprezintă, de asemenea, o dovadă a calificării înalte și a performanței remarcabile a oamenilor noștri. În același timp, mulțumim guvernului pentru colaborarea consecventă și sprijinul activ în dezvoltarea locației noastre de producție.”, a spus Gheorghe Achim, Director General Star Assembly. Noua hală de producție va avea o suprafață de aproximativ 30.000 de metri pătrați și va găzdui funcțiile de asamblare și logistică. Construcția va fi realizată pe amplasamentul actual al fabricii Star Assembly. Lucrările sunt planificate să înceapă în primul trimestru al anului 2023, după finalizarea pregătirii terenului. Noua facilitate va fi neutră din punctul de vedere al emisiilor de dioxid de carbon. Pentru aprovizionarea cu energie, compania se bazează în întregime pe energii regenerabile. În primăvară, grupul a anunțat că intenționează să dezvolte în România proiecte pentru trecerea la producția de componente destinate vehiculelor electrice, prin investiții majore în perioada următoare, conform mesajului transmis autorităților române. Compania a primit deja 35 de milioane de euro sub forma ajutorului de stat, pentru achiziționarea utilajelor. Daimler deține în România compania Star Assembly, filiala din Sebeș, și Star Transmission din Cugir. Star Transmission a fost înființată în 2001 prin deschiderea unei unități de producție la Cugir. În 2013 a fost deschisă o altă unitate de producție la Sebeș, pentru montaj cutii de viteze automate pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz. Cele două companii au împreună o cifră de afaceri de 1,5 miliarde euro și ocupă locul al 3-lea în clasamentul exportatorilor din România (după Dacia și Ford), cu 2.600 de angajați.