Ministrul francez de Finanţe, Bruno Le Maire, a anunţat că va avea noi discuţii cu directorul general al Renault, Luca de Meo, privind alianţa producătorului auto francez cu grupul nipon Nissan.
„Voi discuta despre asta în curând cu Luca de Meo. Vrem să ne asigurăm că deciziile luate vor menţine alianţa dintre Renault şi Nissan, şi că decizia va fi în interesul companiei franceze în privinţa tehnologiilor şi platformelor”, a declarat Le Maire la Salonul auto de la Paris. Trebuie menționat că statul francez deţine aproximativ 15% din Renault.
Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 43% dintre acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault – Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
Săptămâna trecută, cei doi producători auto au discutat despre o nouă fază în parteneriatul lor, care ar putea include şi o investiţie din partea Nissan în noua divizie care va regrupa operaţiunile Renault din domeniul vehiculelor electrice.
Conform Reuters, la începutul lunii mai, Renault a anunţat în mod oficial că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.
Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Reuters că Nissan face presiuni asupra partenerului francez să-şi reducă participaţia în grupul nipon cât mai mult posibil, ideal până la 15%, şi ar putea lua în considerare obţinerea de fonduri pentru a răscumpăra acele acţiuni.
Directorul general de la Renault, Luca de Meo, urmează să aibă o reuniune cu analiştii şi investitorii în data de 8 noiembrie, ocazie cu care este aşteptat să ofere noi informaţii cu privire la strategia grupului, inclusiv detalii cu privire la planul de a crea o divizie specializată pe producţia de vehicule electrice, denumită intern cu numele de cod „Ampere”, separată de divizia care va regrupa operaţiunile din domeniul motoarelor pe combustie, denumită intern sub numele de cod „Horse”.