Un raport al companiei de cercetări de piață SNE Research arată că, în timp ce dominația chinezilor de la CATL pe piața bateriilor este indiscutabilă, lupta pentru locul doi este acerbă.
Datele SNE Research arată că, la nivelul primei jumătăți a anului 2022, Contemporary Amperex Technology Co. Ltd (CATL) a reușit să acopere 39% din piața bateriilor pentru mașini electrice. În august aceeași companie și-a majorat vânzările cu nu mai puțin de 129% până la 18 GWh.
Cu un astfel de bilanț, CATL domină autoritar piața lăsând în umbră companiile care se luptă pentru locul secund, BYD și LGES. Însă bătălia dintre chinezii de la Build Your Dreams (BYD) și coreenii de la LG Energy Solution (LGES) este cât se poate de interesantă.
Cercetătorii SNE Research notează că august 2022 este a doua lună consecutivă în care BYD a depășit vânzările LGES. Astfel, compania chineză cu sediul la Shenzen a vândut baterii de aproximativ 6,5 GWh a opta lună a anului, înregistrând o creștere cu 159% față de august 2021.
În același timp, LGES a vândut baterii de 5 GWh, în creștere cu doar 16% față de luna august a anului trecut. Asta în ciuda faptului că producătorul coreean de baterii este furnizor pentru unele dintre cele mai căutate modele electrice de pe piața auto ID.4 al Volkswagen, Mustang Mach-E al Ford și Model Y al Tesla.
Trebuie menționat că, la nivelul primelor șase luni din acest an, datele SNE Research arată că LGES a acaparat 14% din piață, în timp ce BYD deține circa 11% din vânzări.
Conform SNE Research, vânzările totale de baterii aproape s-au dublat în luna august a acestui an atingând 45,7 GWh. Principalul vector al creșterii este cererea venită de la companii auto chineze.