Constructorul japonez Nissan nu reușește să-și recupereze cadența vânzărilor din anii trecuți, pe fondul crizei de semiconductori, înregistrând o nouă scădere în luna august, astfel că declinul din 2022 se adâncește la peste 20 de procente, după opt luni.
Vânzările de autovehicule Nissan au scăzut în luna august cu 15,5%, raportat la luna similară din 2021, ca urmare a scăderilor pe linie înregistrate pe toate piețele lumii. După Rusia, care a adus o scădere până aproape de zero a vânzărilor mărcii, cel mai mare declin a fost cel din Candada, cu -40,6%, urmat de cel din Europa, aproape 28%, și din SUA, cu peste 26 de procente. Singura piață cu creștere a fost Japonia, dar numai pe segmentul de minivehicule, pentru că restul segmentelor (autoturisme și vehicule comerciale) au fost și ele pe minus (-3,5%). După opt luni, situația vânzărilor Nissan s-a agravat, în special pe piețele nord-americane. În SUA, scăderea a depășit 36%, iar în Canada s-a apropiat de 30%. Nici în Europa situația nu este mai fericită, cifrele de vânzări fiind mai mici cu 26,5% față de anul trecut, respectiv, 101.411 unități vândute, față de 137.980 în urmă cu un an, în perioada ianuarie – august. În total, Nissan a vândut 1,28 milioane de autovehicule la nivel global, cu 22,3% mai puține decât în urmă cu un an, când vindea 1,65 de milioane de unități. Dintre acestea, 1,12 milioane au fost vândute în afara Japoniei, cu 380.000 de unități mai puține față de anul trecut (-25,2%).
În ceea ce privește producția, situația pare să se fi ameliorat față de lunile anterioare. Volumul total produs la nivel global a fost de 288.218 unități în august, fiind mai mare cu 9 procente față de august 2021, în pofida scăderii substanțiale (-36%) din Marea Britanie. Chiar și așa, după opt luni, producția Nissan este în continuare mai mică decât cea de anul trecut, respectiv 1,30 milioane de unități, cu 1,9% sub nivelul din 2021, din care 1,1 milioane vehicule au fost produse în afara Japoniei (-4%).