Salonul Mondial de l’Automobile, de la Paris, va fi locul în care Dacia își va expune noua înfățișare, cu un logo nou și noi culori reprezentative. În același timp, va marca prezentarea primului model hibrid din istoria mărcii, cu un sistem bazat pe cunoscutul E-Tech hibrid de la Renault. Versiunea este anunțată încă de anul trecut de la lansarea oficială a gamei Jogger, iar modelul electrificat va fi comercializat începând cu 2023.
Viitorul motor hibrid ce va fi oferit de Dacia pe Jogger, începând din 2023, este o combinație între un motor de 1.6 litri benzină și două motoare electrice, unul folosit pentru propulsie, celălalt ca alternator, acestea fiind însoțite de o cutie multi-mode automată. Sistemul permite comutarea automată între rularea electrică și cea pe benzină, iar recuperarea energiei se face în etapa de decelerare, la ridicarea piciorului de pe accelerație. Startul motorului se face doar electric, lucru care contribuie esențial la reducerea consumului. Bateria folosită pentru rulare și recuperarea energiei va avea 1.2 kWh, cu o tensiune de 230 volți și va permite rularea în regim electric aproximativ 40 km.
Dacia Jogger HEV va fi produs la Mioveni, pe aceeași bandă pe care este asamblat astăzi modelul cu motor pe benzină. Motorul 1.6 hibrid, care se regăsește pe Renault Clio și care va sta la baza motorului de pe Jogger, este fabricat în prezent în Turcia, la Bursa, dar propulsorul ar putea fi asamblat ulterior la Mioveni, în cadrul uzinei mecanice care astăzi produce motorul TCe 90 și cutiile de viteze pentru mașinile Dacia și unele versiuni Renault.
Uzina Mecanică Mioveni, care ar urma să asambleze un viitor motor hibrid, face parte din pachetul de uzine de motoare ale grupului Renault care sunt vizate pentru a se desprinde într-o entitate dedicată motoarelor termice și hibrid, pentru care se poartă negocieri privind vânzarea unui pachet de până la 60% din acțiuni. Motorizarea hibrid ce va fi prezentată la Paris va fi regăsită ulterior și pe celelalte modele ale Dacia, pe măsură ce costul de producție va permite vânzarea sa la prețurile obișnuite pentru marca românească și în funcție de viitoarele reglementări europene privind emisiile, respectiv introducerea normelor Euro 7.
Jogger HEV ar urma să fie cea mai puternică versiune a unui model pe care critica de specialitate îl caracterizează ca fiind submotorizat pentru o mașină de familie destinată grupurilor de până la 7 persoane.