Divizia europeană a Mitsubishi Motors a prezentat aseară, în premieră mondială, o nouă generație a SUV-ului ASX. Noul SUV, poziționat în segmentul B european, preia moștenirea generației anterioare din care au fost vândute 380.000 de vehicule. Misiunea aceasta va fi grea, având în vedere că se bazează pe un produs Renault fără prea mult succes pe piața auto.
Noul Mitsubishi ASX (Active Sports X-over) este dezvoltat special pentru piața europeană și are la bază platforma CMF-B dezvoltată în cadrul Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi. Drept urmare, oferă o gamă largă de opțiuni de propulsie, inclusiv Plug-in Hybrid (PHEV), Full Hybrid (HEV) și Mild Hibrid.
„Creșterea și electrificarea SUV-urilor sunt tendințele dominante pe piața europeană de astăzi iar acest lucru va continua. Cu un pachet complet de tehnologie avansată și infotainment, noul ASX se potrivește perfect pentru piața europeană” a declarat Frank Krol, Președinte și CEO al Mitsubishi Motors Europe.
Designul noului SUV de mici dimensiuni, vizibil asemănător cu Renault Captur, înglobeaza tema „Dynamic Shield” de la Mitsubishi Motors, care induce atât robustețe, cât și dinamism, în timp ce evidențiază emblematicul logo cu trei diamante al mărcii japoneze.
Profilul lateral combină o siluetă fluidă cu tentă sportivă, roțile de 17 sau 18 inchi conferind modelului o postură puternică. Partea din spate completează versatilitatea sportivă a designului.
Încă din momentul lansării, mașina va fi disponibilă cu o gamă de șase culori, combinată cu un plafon negru pe echipările de top.
Dotat cu cea mai recentă tehnologie de infotainment, interiorul noului ASX combină stilul și confortul, cu spațiul și versatilitatea, precum și o capacitate a portbagajului de 332 de litri (VDA), care crește cu încă 69 de litrigrație culisării către față a banchetei din spate.
Accesul în Mitsubishi ASX este simplificat de sistemului de operare fără cheie, standard pentru toate echipările, cu excepția versiunii de intrare în gamă. Când șoferul se apropie la aproximativ un metru de vehicul, sistemul detectează cardul Hands Free și deblochează automat ușile. În mod similar, la ieșirea din vehicul – de îndată ce cardul Hands Free trece dincolo de raza de un metru față de mașină și nu mai poate fi detectat, sistemul încuie automat ușile.
În interior, sunt disponibile o selecție de ornamente din țesătură și piele în funcție de versiune, în timp ce scaunele și volanul încălzite asigură confort în timpul lunilor de iarnă.
Sistemul Smartphone-link Display Audio (SDA), montat central, acționează ca interfață principală între șofer și sistemele vehiculului. SDA vine în formate de șapte inchi (landscape) și de 9,3 inchi (portret) cu replicare wireless a smartphone-ului (Apple CarPlay® și Android Auto™) în dotarea standard. Versiunile de top oferă și un sistem audio BOSE.
Nivelurile de echipare mai înalte includ navigarea 3D încorporată și o serie de opțiuni de personalizare, de la profiluri de utilizator și widget-uri, până la moduri de conducere prin sistemul Multi-Sense.
Există și posibilități de personalizare pentru grupul de instrumente de bord. Trei niveluri de grup de instrumente sunt disponibile pe noul ASX: de la grupul analog care integrează un ecran de 4,2 inchi, la grupul digital configurabil de nivel mediu cu ecran de 7 inchi, până la afișajul digital pentru șofer complet personalizabil de 10 inchi, care prezintă, de asemenea, instrucțiunile de navigare.
Controlat prin SDA, sistemul Multi-Sense îi permite șoferului să personalizeze răspunsul direcției, controlul dinamic al șasiului și livrarea puterii de tracțiune în trei moduri – ECO, Pure și Sport.
Disponibil pe versiunile de top, HEV și PHEV ale ASX, sistemul MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent – PILOT), combină sistemele Cruise Control Adaptiv (ACC) și Lane Centering Assist (LCA).
În funcție de modul de conducere selectat prin sistemul Multi-Sense, funcția de control dinamic al șasiului interpretează situația virajului și, dacă este necesar, poate frâna fiecare roată individual pentru a ajuta la îmbunătățirea traiectoriei și la ieșirea în siguranță din viraje.
Modelul ASX este echipat cu o gamă completă de caracteristici standard de siguranță pasivă, inclusiv airbag-uri frontale și laterale pentru șofer și pasager, două airbag-uri cortină pe fiecare parte; centuri de siguranță cu pretensionare și limitatoare de sarcină, tetiere active, puncte de ancorare ISOFix pentru scaun pentru copii.
Protecția pietonilor este îmbunătățită datorită sistemului standard de atenuare a coliziunii frontale (FCM), în timp ce capota, bara de protecție față, farurile și zona inferioară a parbrizului sunt special adaptate pentru a reduce probabilitatea de rănire.
Modelul oferă, de asemenea, o suită completă de funcții ADAS (Advanced Driver Assistance System) pentru siguranță și liniște maximă.
Standard la toate modelele, mașina dispune de sistem de atenuare a coliziunii frontale cu protecție pentru pietoni (FCM), avertizare de distanță, avertizare de părăsire a benzii de rulare (LDW), asistență pentru menținerea benzii de circulație, recunoaștere a semnelor de circulație, control de croazieră, senzori de parcare și cameră video pentru vedere spate.
La modelele cu specificații superioare se află în dotare și Blind Spot Warning, Lane Centering Assist, Overspeed Prevention, Adaptive Cruise Control (cu Stop & Go) și Automatic High Beam.
Noua generație Mitsubishi ASX oferă o gamă largă de opțiuni avansate și electrificate de grup motopropulsor. Motorul de intrare în gamă este unul inovator cu trei cilindri, de 1.0 litri turbo, alimentat cu benzină (1.0L MPI-T), disponibil în combinație cu transmisia manuală cu 6 trepte.
Pentru clienții care au nevoie de mai multă performanță, un motor turbo cu injecție directă de 1.3 litri (1.3L DI-T) este asociat cu un sistem Mild Hybrid care încorporează un generator de pornire cuplat cu o baterie litiu-ion de 12 V, permițând recuperarea energiei atât în faza de decelerare, cât și în faza de frânare și asistență electrică a cuplului. Clienții pot alege între o transmisie manuală cu șase trepte și o transmisie automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte (7DCT).
Noua generație ASX va fi primul model Mitsubishi din Europa cu un sistem complet hibrid (HEV) care îmbină o unitate pe benzină de 1.6 litri cu două motoare electrice și o cutie de viteze automată, multimod.
În vârful gamei va fi versiunea Plug-in Hybrid (PHEV). Sistemul PHEV, cu un motor pe benzină de 1.6 litri asociat cu două motoare electrice și o baterie de 10,5 kWh, este unic pentru Alianță în segmentul B-SUV, noua generație Mitsubishi ASX călcând, prin urmare, pe urmele PHEV x SUV ale modelelor Outlander PHEV și Eclipse Cross PHEV.
Conform oficialilor Mitsubishi, toate sistemele de propulsie vor fi disponibile încă de la lansarea sa pe piață din luna martie a anului 2023. Tot atunci vor fi făcute publice și informații despre gama de prețuri.
Noul Mitsubishi ASX va fi produs la uzina Renault din Valladolid, Spania.