Informațiile apărute până acum în presa din Germania referitoare la posibilitatea ca rețeaua de dealeri ai Renault și Dacia să fie desființată s-au confirmat oficial, odată cu anunțul transmis de companie actualilor dealeri. Astfel, la finalul contractelor în vigoare, acestea nu se prelungesc.
Șefii rețelelor Dacia și Renault din Germania au transmis dealerilor mesajul clar: contractele expiră la sfârșitul lunii septembrie 2024 și nu se reînnoiesc, după cum transmite Automobilwoche, care citează șefii celor două mărci. Pentru a rămâne dealer pentru Dacia sau pentru Renault, distribuitorii locali trebuie să semneze noi contracte, în condiții complet noi, impuse de compania franceză. Pentru Dacia situația este foarte clară, având în vedere că se dorește crearea unei rețele unice, „cu o singură treaptă”, spre deosebire de Renault, care are două tipuri de dealeri. Șeful Dacia Germania, a doua cea mai mare piață europeană a mărcii românești, după Franța, a declarat că „vom avea mai multe contracte directe cu dealeri”, el refuzând să precizeze care va fi dimensiunea rețelei Dacia.
Potrivit șefului Dacia, rețeaua va funcționa în sistem clasic, cu o marjă de cinci procente, fără să fie acordate discounturi, un model specific Dacia. Marca dorește să-și schimbe strategia de poziționare de la mesajele de mașini ieftine, la cele care comunică raportul calitate/preț. La Renault, situația este puțin diferită, pentru că vor exista două tipuri de dealeri, cu noi contracte, negociate cu Asociația Europeană a Dealerilor. Procentul acordat dealerilor Renault va fi de șase procente plus un bonus de calitate, similar cu cel folosit acum pentru cel mai noi model al mărcii, Austral, dar mai mic decât marjele oferite până acum.
Noile contracte cu dealerii din Germania ai mărcii Dacia ar urma să intre în vigoare încă de la începutul anului 2024, astfel că cei care doresc să rămână în rețea vor trebui să renunțe la vechile contracte. Ceilalți mai pot rămâne până în luna septembrie a aceluiași an. Renault a încercat să negocieze modificarea actualelor contracte, însă divergențele cu dealerii au condus la această situație. În acest moment, grupul Renault are în Germania o rețea principală de circa 100 de dealeri principali, la care se adaugă cei secundari, service-uri care pot intermedia vânzări. În România, rețeaua Dacia este una bazată pe contracte de tip agenție, care presupun plata unui comision fix la vânzarea unui automobil, astfel că dealerul este doar un agent de vânzări, nu un revânzător. Mașinile vândute clienților nu sunt cumpărate și stocate de dealeri, iar cheltuielile de amenajare ale showroom-urilor sunt susținute de distribuitorul național, Renault Commercial Roumanie. Acest sistem reduce presiunea financiară a dealerilor, dar le limitează controlul prețurilor și al câștigului.