Constructorul japonez Toyota a anunțat rezultatele de vânzări și de producție din luna iulie, cu o scădere care adâncește declinul generat de criza de semiconductori. Vânzările de autovehicule ale grupului Toyota au totalizat în luna iulie 872.757 unități, o valoare cu 6,2% mai mică decât cea înregistrată în urmă cu un an, cea mai mare pierdere fiind cea a mărcii principale, Toyota, -7,2%, cu 797,179 vehicule vândute.
Impactul cel mai mare a fost pe piața din Japonia (-20,5%), în timp ce vânzările de pe piețele externe a scăzut cu numai 2,5%. Pierderea este aproape dublă față de cea din iunie și crește astfel declinul raportat după prima jumătate a anului, când ajunsese la 6 procente. În ceea ce privește producția, scăderea din iulie a fost de aproape 7%, cu un volum de 835.192 unități, ca urmare a opririlor repetate în uzinele companiei din Japonia. Practic, Toyota a produs în unitățile japoneze cu 24,7% mai puține vehicule, lucru care a anulat practic creșterea din fabricile de peste hotare, unde Toyota a înregistrat o creștere de 7,7%. În consecință, compania a ajuns la un declin al producției, după șapte luni, de -4,2%, cu 0,4 puncte procentuale peste nivelul atins la jumătatea anului. Mai exact, grupul japonez a produs 5,9 milioane de vehicule, din care puțin peste 5 milioane sunt cele ale Toyota și Lexus, restul fiind Daihatsu și Hino.
Compania a transmis că principalele motive ale declinului sunt impactul Covid-19 și efectele acestuia în lanțul de furnizori, precum și criza de semiconductori, în pofida faptului că în unitățile de producție din afara Japoniei constructorul a înregistrat un record al producției. Toyota spune că situația rămâne dificil de prognozat, din ambele motive invocate pentru declin, însă reprezentanții companiei vor încerca să facă tot posibilul pentru a livra cât de multe vehicule este posibil.