Oficialii companiei chineze BYD (Build Your Dreams) au prezentat în timpul unui test drive desfășurat la Haga planurile lor de extindere pe mai multe piețe din Europa. Conform acestora, după programul-pilot derulat în Norvegia încă din august 2021, în octombrie 2022 vor debuta vânzările pe piețele din Belgia, Danemarca, Țările de Jos, Suedia și Israel. Ulterior, până la finalul acestui an, va debuta și comercializarea în Germania, Franța și Marea Britanie.
Pentru a susține acest important plan de extindere în Europa, compania chineză și-a creat un portofoliu de trei vehicule pentru care a primit deja toate avizele necesare de la autorități. Este vorba despre SUV-ul cu șapte locuri Tang, sedanul de clasă E Han și crossoverul ATTO 3.
Fără a oferi prea multe detalii despre aceste modele, cei de la BYD s-au mulțumit să menționeze noile piețe, modelele cu care le țintesc și principalii concurenți pe care îi au în vizor – grupurile Volkswagen și Hyundai-Kia.
Modelele prezentate de BYD ca fiind vectori pentru impunerea pe piața din Europa au, toate, valențe de vehicule premium. Doar că, așa cum susțin oficialii chinezi, acestea vor avea prețuri accesibile.
Cel mai cunoscut dintre acestea, SUV-ul Tang, are o lungime de 4,87 metri, tracțiune integrală și o baterie de 86 kWh care îi asigură o autonomie (WLTP) de 400 km. SUV-ul cu șapte locuri poate accelera, grație celor două motoare electrice care dezvoltă împreună 380 kW (510 CP), în 4,6 secunde de la 0 la 100 km/h.
Cel de-al doilea vehicul, sedanul Han, este chiar mai lung, având 4,99 metri, are tracțiune integrală și două motoare electrice care dezvoltă 380 kW. Bateria de 85 kWh asigură în acest caz o autonomie de 520 km.
Crossover-ul ATTO 3 este cel mai nou produs al chinezilor de la BYD și are la bază „e-platform 3”, o platformă performantă pentru vehicule electrice cu tracțiune pe roțile din față. Modelul este echipat cu un singur motor electric care dezvoltă 150 kW (200 CP) și cu un pachet de baterii de 60 kWh care asigură o autonomie de 420 km.
Având în vedere că ATTO 3 se anunță a fi cel mai ieftin model comercializat de BYD în Europa, acesta va deveni și cel mai bine vândut model al mărcii, însă nu trebuie omis faptul că, de exemplu, SUV-ul premium Tang a fost comercializat până acum în Norvegia cu prețul de 64.000 de euro, mult sub sumele cerute de rivalii europeni.
Pe lângă gama performantă de produse, BYD își susține extinderea în Europa pe promisiunea unor livrări mai rapide decât ale concurenților. De exemplu, primele modele Tang comandate în octombrie ar putea fi livrate până la finalul lui 2022. Asta pentru că, înainte de a deveni producător de mașini electrice, BYD și-a axat afacerile în aria producției de baterii. De altfel, chiar și în prezent BYD ocupă locul 3 în clasamentul mondial al producătorilor de baterii, după CATL și LG.
Având în vedere anunțata prezență la expoziția auto de la Paris, acolo unde vor fi dezvăluite noi detalii ale planului de expansiune în Europa, BYD se anunță una dintre atracțiile salonului. De altfel, e printre puținele companii care prezintă 3 premiere europene. Tot la Paris, BYD se va întâlni și cu alte companii chineze care țintesc piața din Europa. Printre acestea se numără MG (acum marcă a companiei SAIC), Nio, Aiways, XPeng, Hongqi și Great Wall.
În România, compania BYD este reprezentată de New Kopel Car Import și are în portofoliu o primă livrare a unor autobuze electrice la Buzău. Aceste autobuze sunt produse la uzina BYD de la Komarom, din Ungaria.