Rezultatele privind înmatriculările de autoturisme în primele șase luni ale anului, în Europa, arată cât de bine ancorate sunt produsele fabricate în România pe piața din regiune, în ciuda crizei de semiconductori care a ținut fabricile închise timp de multe zile, pe parcursul acestor luni. Că Dacia Duster era un bestseller, știam deja, dar și Ford Puma tinde să devină un produs foare bine vândut.
Pe segmentul SUV-urilor, care generează atâta atracție pentru europeni, putem vedea că Ford Puma a reușit o adevărată performanță, clasându-se pe locul al doilea în segmentul B-SUV și pe locul 3 în clasamentul general al SUV-urilor, fiind depășit doar de VW T-Roc.
Cu 73.674 de unități înmatriculate în UE, Puma a reprezentat un succes pentru marca Ford și pentru uzina de la Craiova, proaspăt intrată în proprietatea Ford Otosan, chiar dacă a înregistrat o scădere de 11 procente față de anul trecut. Celălalt SUV construit în România, Dacia Duster, a reușit și el să puncteze, cu nu mai puțin de 73.293 de unități, iar cel mai important detaliu este cel legat de faptul că a înregistrat o creștere a vânzărilor, fiind printre puținele modele ale industriei care au obținut o astfel de performanță.
În segmentul superior, cel mai vândut SUV a fost Hyundai Tucson, care a depășit cu circa 4.000 de unități Puma, însă nu și pe T-Roc. În segmentele superioare de SUV-uri, primiele clasate au fost Tesla Model Y (D-SUV), BMW X5 (E-SUV) și Mercedes G Class (F-SUV), potrivit datelor Jato Dynamics, care a colectat cifrele privind înmatriculările din țările UE.