Audi of America, Kia şi Porsche avertizează că cumpărătorii vehiculelor electrice din Statele Unite vor pierde accesul la credite fiscale federale de până la 7.500 de dolari odată ce preşedintele Joe Biden va semna legea pentru climă şi sănătate, de 430 de miliarde de dolari, transmite Reuters.
Audi, divizie a grupului Volkswagen, a declarat că doar modelul electric hibrid plug-in îşi va păstra creditul federal existent pentru restul anului.
Potrivit companiei, legislaţia care a fost adoptată de Congres ”va avea un impact semnificativ asupra afacerii noastre şi asupra consumatorilor noştri”.
Noua lege face ca orice vehicul electric asamblat în afara Americii de Nord să nu fie eligibil pentru credite fiscale, ceea ce a adus critici din partea Uniunii Europene, Coreii de Sud şi multor producători de automobile.
Legea permite acordarea de credite fiscale pentru clienţii cu contracte angajante pentru vehicule care nu au fost încă livrate, la momentul semnării aceateia de către preşedintele Biden.
Kia a spus într-o scrisoare către dealerii săi din SUA că, potrivit noii legi, toate vehiculele sale electrice şi plug-in nu se vor mai califica pentru credite fiscale, odată ce legea va fi semnată, cu excepţia cazului în care clienţii au contracte angajente scrise.
Kia i-a îndemnat pe dealeri să contacteze clienţii aflaţi pe listele de aşteptare pentru a încheia contracte înainte ca Biden să semneze legea.
Scrisoarea, pe care compania a confirmat-o vineri, a numit ”schimbarea bruscă” a politicii fiscale pentru vehiculele electrice ”foarte perturbatoare pentru afacerea noastră şi, din păcate, pentru clienţii noştri”.
Porsche, deţinută de VW, a declarat vineri că cumpărătorii vehiculelor sale electrice Taycan şi hibrid plug-in Cayenne şi Panamera îşi vor pierde imediat eligibilitatea, odată ce legislaţia va fi semnată.
”În ceea ce priveşte clienţii care au plasat comenzi şi încă aşteaptă livrarea vehiculelor, eligibilitatea lor pentru credite fiscale depinde de acordul individual de vânzare, care este o chestiune între aceştia şi reprezentanţa lor Porsche deţinută şi operată independent”, a spus un purtător de cuvânt al Porsche Cars North America.
Alliance for Automotive Innovation, un grup comercial care reprezintă printre altele VW, General Motors, Toyota Motor şi Ford Motor, a declarat săptămâna trecută că 70% din 72 de modele de vehicule electrice, hibride plug-in şi cu celule de combustibil din SUA nu vor mai fi eligibile după semnarea legii de către Biden.