Volvo Cars se va retrage din Asociaţia Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA) până la sfârşitul anului 2022, invocând diferenţe între strategia sa de zero emisii şi cea a grupului de lobby auto din Europa, transmite Reuters.
Producătorul suedez de automobile s-a angajat să aibă o gamă de maşini complet electrice până în 2030, cu mult înaintea propunerii Uniunii Europene de interzicere efectivă a maşinilor cu combustibili fosili începând cu 2035.
Volvo a fost un susţinător al trecerii mai rapide la transportul cu emisii zero, dar după ce Parlamentul UE a votat în iunie în favoarea termenului limită din 2035, ACEA a spus că ”orice reglementare pe termen lung care depăşeşte acest deceniu este prematură în acest stadiu incipient.
Într-o declaraţie, Volvo a spus că ”am ajuns la concluzia că strategia şi ambiţiile de sustenabilitate ale Volvo Cars nu sunt pe deplin aliniate cu poziţionarea şi modul de lucru al ACEA în această etapă. Deci credem că este mai bine să luăm o altă cale deocamdată. Ceea ce facem ca sector va juca un rol major în a decide dacă lumea are o şansă de a lupta pentru a reduce schimbările climatice”.
Vestea vine la mai puţin de o lună după ce Stellantis, al patrulea mare producător de automobile la nivel mondial, a anunţat că va părăsi ACEA până la sfârşitul anului 2022, ca parte a unei noi strategii de abordare a problemelor şi a provocărilor viitoare de mobilitate, inclusiv o schimbare de la activitate tradiţională de lobby.
Asociaţia producătorilor europeni de automobile, cunoscută pe scară largă prin acronimul său francez ACEA, a fost principalul grup de lobby al industriei încă de la crearea sa în 1991, reunind cei 16 mari producători de maşini, camioane, camionete şi autobuze din Europa.