Porsche echipează actualul Panamera cu un nou pachet infotainment, împreună cu sistemul de ultimă generație Porsche Communication Management (PCM). Odată cu lansarea pe piață a aplicației Porsche Connect în peste 40 de țări, conducătorii auto se pot bucura acum de timpul petrecut în mașină într-un mod mult mai eficient, fiind în același timp atenți la drum.
Similar cu funcțiile smartphone-urilor și tabletelor, Porsche Connect ajută la simplificarea vieții de zi cu zi, prin intermediul tehnologiei mobile. Rezultatul: plăcerea la condus, caracteristică Porsche, devine nu doar mai versatilă, ci și mai inteligentă.
Portalul Porsche Connect și Porsche Connect Store permit în permanență clienților să știe ce servicii au activate și, în plus, să configureze și să acceseze o serie de alte servicii individuale. Noul model include, în continuare, funcția Porsche Connect Support – un sistem call center disponibil în Europa, SUA și Asia. În China și Japonia, call center-ul include și o funcție de concierge, disponibilă pentru clienți 24/7, oferind diverse servicii, precum rezervări la restaurante.
Porsche Connect cuprinde o serie de oferte de servicii coordonate. Baza acestora este modulul Connect din mașină. Acesta include servicii pentru controlul de la distanță al funcțiilor automobilului și posibilitatea de a afla diverse informații despre vehicul prin intermediul smartphone-ului și al ceasului Apple Watch. De asemenea, automobilul este prevăzut cu un compartiment de depozitare pentru telefon, situat în consola centrală, și cu funcția Apple CarPlay, care permite utilizarea diferitelor aplicații de pe iPhone prin intermediul sistemului PCM. Versiunea premium a pachetului, Connect Plus, se ba-zează pe acest modul. Acesta oferă, în plus, un modul de navigare, un modul de telefon LTE, un hotspot WiFi în mașină, precum și numeroase servicii bazate pe Internet. Aplicația Connect Plus este disponibilă în echiparea standard a modelelor Porsche 911 și Panamera și, în plus, este disponibilă la cerere și pentru toate celelalte modele – în combinație cu modulul de navigare, dacă este nevoie.
Elementele principale ale Porsche Connect: servicii digitale și aplicații
La baza aplicației Connect stau peste 20 de servicii, oferite în trei pachete care pot fi utilizate gratuit pe o perioadă limitată de timp.
Serviciile Car Connect permit acționarea anumitor funcții ale vehiculului, prin intermediul unei singure aplicații. Aplicația oferă, de exemplu, informații de bază, de la distanță – cum ar fi numărul de kilometri parcurși sau distanța care mai poate fi parcursă cu combustibilul din rezervor. Aplicația poate fi, de asemenea, folosită pentru a încuia automobilul sau pentru a găsi drumul către automobil. Pentru modelele E-Hybrid, aplicația oferă funcții extinse, cum ar fi controlul de la distanță al sistemului auxiliar de încălzire, transmiterea de informații specifice propulsiei hibride și programarea timerului pentru încărcare.
Pachetul de servicii de Navigație și Infotainment include funcții și aplicații care ajută conducătorii auto să-și folosească mai bine timpul pe parcursul călătoriei și să ajungă mai rapid la destinație. Un exemplu este navigația online, care include căutarea online a locurilor și a informațiilor în timp real despre trafic, precum și Google Earth și Google Street View pentru o ghidare mai fidelă pe parcursul călătoriei și până la destinație. Un alt serviciu este informația legată de zboruri, care permite conducătorilor auto să ceară detalii cu privire la zborurile curente, cum ar fi ora de aterizare sau de decolare, întârzierile, numărul terminalului sau al porții. Locurile libere în parcările de la destinație sau în împrejurimi sunt de asemenea indicate, alături de alte informații utile cum ar fi tarifele și orele în care acestea sunt deschise.
Serviciile Connect App sunt bazate pe aplicația Porsche Connect, disponibilă gratuit pe iTunes și în Google Play Store. Aceasta permite ca planificarea călătoriilor și organizarea detaliilor de ședere să se simplifice considerabil. Chiar și înainte de începutul călătoriei, aplicația poate fi utilizată pentru a căuta destinații și pentru a le transfera pe mașină. Alături de destinațiile preferate, calendarul de pe smartphone este și el disponibil pe interfața de comunicare a vehiculului (PCM), odată ce telefonul a fost conectat la mașină. Interfața poate afișa, de asemenea, întâlnirile stabilite în calendar, iar navigația se poate lansa cu destinațiile pre-încărcate. Connect App oferă, de asemenea, funcții de streaming de muzică.
Integrare inteligentă pentru iPhone, funcțiile Apple și smartphones
Porsche Connect continuă să includă Apple CarPlay și un compartiment dedicat pentru smartphone, optimizat pentru recepție de semnal (cu excepția sistemelor de pe modelele Cayenne). Apple CarPlay face ca anumite funcții și aplicații iPhone să fie disponibile direct în PCM. In plus, sistemul de recunoaștere vocală de la Apple, Siri, permite trimiterea de mesaje text, chiar în timp ce cântă muzica sau asculți un podcast. Compartimentul dedicat pentru smartphone oferă o legătură funcțională între telefonul mobil și Porsche. Atunci când există o conexiune activă, semnatul telefonului este interceptat și transmis către antena exterioară a mașinii. Aceasta reduce consumul bateriei și optimizează calitatea recepției.
Centru de control pe Internet: Porsche Connect Portal
Connect Portal este punctul principal de contact pentru lumea digitală Porsche, oferind utilizatorilor o largă varietate de opțiuni de conectare la autovehiculul lor Porsche și de accesare a serviciilor online. Connect Portal este locul în care informații importante despre vehicul, precum kilometrajul, sunt stocate și pot fi consultate oricând.
Piesa de rezistență a aplicației Porsche Connect: Porsche Communication Management
Centrul de control Porsche Communication Management, dotat cu ecran tactil, este piesa de rezistență a aplicației Porsche Connect. Integrat ca dotare standard în toatele modelele Porsche, versiunea și funcțiile acestuia variază în funcție de tipul și opțiunile echipamentului. Ecranul tactil cu diagonala de 12,3 inch, cu care e dotat noul Panamera, marchează un nou stadiu de dezvoltare pentru Porsche Communication Management. Acesta pune bazele unui concept complet nou de afișare și control – Porsche Advanced Cockpit – cu ecrane cu rezoluție înaltă și interfață pentru utilizator similară celei întâlnite la smartphone-uri. Pentru prima dată, Porsche Communication Management vine cu un meniu principal ce poate fi personalizat. Widget-urile reprezintă o modalitate simplă și rapidă prin care utilizatorii își pot stabili opțiunile pe care le utilizează cel mai frecvent. Accesul la PCM la toate versiunile de ecran sensibil se face prin control tactil în mai multe puncte. Ecranul răspunde la comenzi de îndată ce sesizează atingerea utilizatorului, trecând automat de la modul vizualizare la modul de operare.
În afară de CD/DVD player-ul integrat, PCM include și interfețe USB, care permit conectarea iPhone-ului sau a stick-urilor de memorie la sistemul vehiculului. PCM joacă, astfel, rolul unui centru de control confortabil de utilizat. Conținutul media poate fi redat și prin unul dintre porturile SD sau prin jukebox (10 GB). Muzica din jukebox pot fi importată și prin porturile SD și USB. Sistemul permite conectarea facilă a telefoanelor mobile cu Hands-Free, prin Bluetooth. Funcțiile de bază ale telefoanelor mobile pot fi, și ele, controlate prin PCM. Funcția Connection Manager este concepută pentru a ghida utilizatorii prin numeroasele opțiuni specifice de conectare a PCM cu sursele externe.
Confidențialitatea datelor: transparență pentru protejarea informațiilor personale
Protejarea datelor personale reprezintă o zonă de mare interes pentru Porsche. În cadrul serviciilor furnizate de Porsche, datele personale sunt înregistrate, procesate și apoi utilizate exclusiv în limitele impuse de legile de protecție a datelor aflate în vigoare. Porsche adoptă o abordare transparentă și sigură în conceperea serviciilor sale și, în plus, utilizatorii au garanția că pot decide ei înșiși modul în care datele lor personale vor fi utilizate.