AutoReport.ro începe seria testelor de consum pentru a găsi mașinile care acum fac un lucru extraordinar, care acum 5 ani părea banal: consumă puțin și ajung cu un plin de combustibil la mare. Primul din această serie este testul cu Hyundai Bayon, o mașină pe benzină, mild-hybrid care a făcut acest drum cu un consum de 6.1 litri la 100 de km și la viteze de autostradă.
SUV-ul de clasă B este proiectat special pentru piața din Europa și se remarca printr-un exterior compact. Bayon integrează nouă direcție stilistică Hyundai – „Sensuous Sportiness”. Designul se remarcă prin proporții evidențiate mai agresiv și prin elemente grafice proeminente. Grila frontală amplă acoperă partea inferioară, iar luminile DRL, împreună cu banda de admisie a aerului conferă o arhitectură distinctivă. În părțile laterale, configurația atletică a caroseriei, forma aripilor și ornamentele pragurilor definesc personalitatea modelului. Designul părții spate este subliniat de grafica orizontala a stopurilor, care sunt unite printr-o bandă de culoare roșie.
Sub capotă găsim noul motor T-GDi de 1.0 litri ‘Smartstream’, ajutat de sistemul MHEV de 48V și e o transmisie automată DCT cu 7 trepte. Sistemul de propulsie EcoDynamics+ oferă o eficiență mai bună prin livrarea și recuperarea puterii electrice. O baterie compactă litiu-ion polimer de 48V suplimentează cuplul motorului cu putere electrică (cam 16 CP) și extinde perioada în care mașina rulează cu motorul oprit, cu ajutorul unui nou generator MHSG (Mild-Hybrid Starter-Generator). Generatorul MHSG este conectat cu ajutorul unei curele la arborele cotit al motorului și comută între modurile ‘motor’ și ‘generator’ în funcție de condițiile de rulare. În modul ‘motor’, în timpul accelerării, sistemul MHSG oferă un plus de putere electrică pentru a reduce sarcina motorului și emisiile. Pe măsură ce automobilul decelerează, sistemul MHSG are capacitatea, în anumite condiții, să comute în modul ‘generator’, recuperând energie de la arborele cotit pentru a reîncărca bateria.
Motorul Smartstream oferă pe acest model o putere de 100 CP – dar permite un cuplu maxim mai mare, în funcție de transmisie. Modelul dispune de sistemul Drive Mode Select care permite șoferilor să-și personalizeze modul de condus cu ajutorul modurilor ‘Eco’, ‘Sport’ și ‘Normal’.
Transmisia 7DCT, permite perioade de rulare cu motorul oprit (“sailing”) pentru a scădea consumul de combustibil. Acesta operează la viteze de până la 125 km/oră, iar motorul este reactivat în momentul în care șoferul apasă una dintre pedale – accelerație, frâna sau ambreiaj. Asta înseamnă eficiență crescută. Din punct de vedere al comportamentului dinamic, Hyundai Bayon este o mașină de oraș foarte bună, dar te poți baza pe ea și la drumuri mai lungi, grație consumului mic de combustibil.
În interior, pasagerii pot beneficia de tehnologia de iluminare ambientală cu LED, integrată în zona picioarelor pasagerilor din față, în pragurile ușilor, respectiv zona mânerelor portierelor față, precum și în compartimentul de depozitare de sub consola centrală. Gama de echipamente de conectivitate îți aduce în față instrumentarul digital al sistemului AVN de 10,25 inchi, alături de sistemul audio Bose cu ecran de 8 inchi, care oferă o experiență sonoră inedită. Aplicația Bluelink include funcții precum Connected Routing, dar și noua functie User Profile. În plus, se poate integra calendarul Apple sau Google, care permite conducătorului auto vizualizarea conținutului pe ecranul AVN. Tot prin Bluelink, îți poți localiza autovehiculul, se poate bloca și debloca de la distanță sau poți avea acces la diferite informații, cum ar fi nivelul de combustibil.
Pachetul Hyundai SmartSense include: sistemul de asistență pentru menținerea autovehiculului pe centrul benzii de rulare (LFA), ce corecteaza automat directia autovehiculului; sistemul de asistență la coliziunile frontale (FCA) cu detectarea vehiculelor, a pietonilor și a cicliștilor, ce alertează conducatorul auto și aplica automat frâna. FCA este disponibil cu funcția de prevenire a coliziunilor în intersecții. O alta funcție avansată, pilotul automat inteligent sincronizat cu sistemul de navigație (NSCC) anticipează curbele sau liniile drepte pe autostrada, reglând viteza autovehiculului. Sistemul de avertizare pentru evitarea unei coliziuni în timpul parcării cu spatele (PCA-R) utilizează camera și senzorii din spate pentru a detecta obstacolele, avertizând conducătorul auto și aplicând automat frâna, pentru a evita o coliziune. Sistemul de asistență pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea în marșarier (RCCA) avertizeaza sonor, în cazul în care există un risc de coliziune în timpul deplasării în marșarier.
De asemenea, mașina testată include o serie de funcții care monitorizeaza atenția conducatorului auto. Toate acestea au făcut călătoria Bucureşti-Constanța și retur extrem de plăcută.