Citroen, marcă a grupului Stellantis, a anunţat joi scoaterea din fabricaţie a modelului său C4 Grand SpaceTourer, marcând finalul monovolumelor care întruchipează imaginea de familie a mărcii, acum umbrită de SUV-uri, transmite producătorul într-un comunicat.
”Deoarece aspiraţiile clienţilor au evoluat, expresia modernităţii şi îmbunătăţirii este astăzi purtată de alte forme, modul de gândire a mobilităţii se schimbă, aşa că C4 Grand SpaceTourer se înclină acum”, a spus marca într-un comunicat.
În Franţa, vânzările de monovolume au scăzut aproape la zero în primul trimestru, deoarece SUV-urile au câştigat partea leului, cu o pondere de 46% din înmatriculările de maşini noi, concurând cu sedanuri tradiţionale care aduc 47% din vânzări.
Producţia de vehicule C4 Grand SpaceTourer de la uzina situată în Vigo, Spania, se va opri la începutul lunii iulie, după ce vor fi livrate comenzile curente, a adăugat Stellantis într-un comunicat de presă.
Citroen, care păstrează două modele de monovolume electrice în catalogul său, plănuieşte să se concentreze pe SUV-ul său C5 Aircross şi sedanul său mare C5X.
În 30 de ani, marca a vândut aproape 4,5 milioane de monovolume în întreaga lume, alimentate de Evasion din 1994, C8 din 2002 şi, cel mai important, Xsara şi C4 Picasso după 1998, ale căror siluete rotunjite şi design familial au atras interesul clienţilor.