Carlos Ghosn, fostul CEO al alianţei Renault-Nissan, a criticat situaţia actuală în care se află Renault şi a respins acuzaţiile potrivit cărora ar fi responsabil de dificultăţile prin care trece grupul auto francez.
Renault, proprietarul Dacia, urmează să publice în data de 18 februarie rezultatele financiare pentru 2021, care potrivit analiştilor ar urma să arate o redresare după pierderile record de opt miliarde de euro înregistrate în 2020.
Într-un interviu acordat sâmbătă publicaţiei „Parisien”, Carlos Ghosn a criticat situaţia în care se află proprietarul Dacia. „Pentru moment, avem rezultate foarte mediocre şi foarte multă vorbărie”, spune Carlos Ghosn care adaugă că este îndurerat să vadă că „Renault nu mai este decât o umbră a ceea ce era odată”.
Referindu-se la strategia denumită Renaulution, dezvăluită anul trecut de noul CEO, Luca de Meo, Carlos Ghosn a spus: „atunci când anunţi un plan este foarte bine, însă strategia este doar 5%, în timp ce acţiunile şi rezultatele reprezintă 95%”.
Fostul director este nemulţumit în special de faptul că i se impută dificultăţile actuale ale Renault. Atât preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard cât şi directorul general, Luca de Meo au criticat în repetate rânduri strategia lui Ghosn care viza creşterea volumelor de vânzări, în timp ce echipa actuală de conducere mizează pe o strategie care prevede vânzări mai mici dar mai multă profitabilitate.
Pentru Carlos Ghosn, noua conducere ar fi putut găsi alte motive de atac, reamintind că în 2018 consiliul de administraţie de la Renault i-a cerut să continue strategia de creştere a volumelor de vânzări. În plus, Ghosn reaminteşte că în 2017 alianţa Renault-Nissan a fost cel mai mare constructor auto mondial şi că a obţinut „rezultate excepţionale” iar acum fostul număr 1 mondial a devenit „un mic constructor fragil”.
Carlos Ghosn, care în prezent trăieşte în Liban după ce a fugit din Japonia la finele lui 2019 pentru a evita un proces în care este acuzat de diverse nereguli financiare, a denunţat încă odată un complot între oficialii Nissan şi autorităţile japoneze pentru a-l detrona într-un moment în care se pregătea să organizeze o fuziune între Nissan şi Renault.