Marca Volvo a livrat în 2021 în România 1.006 autoturisme, în creștere cu 37% față de 2020. Rezultatele sunt foarte slabe în comparație cu cele ale rivalilor. Cu toate acestea, importatorul se laudă că „rupe norma” la mașini electrificate.
Importatorul, grupul Euro Inter Trade susține că creșterea cu 37% a vânzărilor pe piața din România a fost susținută decisiv de gama Volvo Recharge. În 2021, o treime dintre mașinile Volvo vândute la noi au motorizare plug-in hybrid, în creștere cu 50% față de 2020.
În acest context, și ponderea de 94% a modelelor Volvo electrificate (PHEV și MHEV) în totalul vânzărilor este un record pentru importatorul Volvo Cars.
Cele mai vândute modele ale mărcii rămân SUV-urile. Menținând trendul global, XC60 rămâne cel mai bine vândut model Volvo, cu 377 mașini vândute în 2021, rezultatul unei creșteri cu 61% față de anul 2020. Al doilea cel mai vândut model este Volvo XC40 cu 249 unități, iar pe locul trei se află XC90 cu 248 unități.
Rezultatele sunt slabe dacă ne raportăm la faptul că rivali precum BMW, Mercedes-Benz și Audi vând între 3.000 și 4.000 de unități.