Hyundai Motor prevede un viitor interactiv şi parţial virtual pe care îl numeşte ”metamobilitate”, în care o varietate de dispozitive robotice interacţionează cu oamenii pentru a oferi o gamă largă de servicii de mobilitate, de la transportul individual autonom la controlul de la distanţă al roboţilor în ”fabrici inteligente”, transmite Reuters.
Directorii Hyundai, conduşi de directorul executiv Euisun Chung, au detaliat această viziune într-un briefing pentru presă la Salonul anual de electronice de consum din Las Vegas.
Lăsând la o parte cuvintele la modă, Hyundai se aşteaptă să îşi valorifice expertiza în creştere în robotică şi inteligenţă artificială pentru a construi o viitoare reţea de mobilitate care să lege fiinţele umane din lumea reală cu obiecte şi sarcini din lumea virtuală.
Conceptul este legat de aşa-numitul metavers, termen inventat în urmă cu 30 de ani de autorul Neal Stephenson, dar care a atras atenţia recent, când compania de social media Facebook şi-a schimbat numele în Meta Platforms.
Metaversul se referă la mediile lumii virtuale partajate pe care oamenii le pot accesa prin internet şi care pot folosi realitatea virtuală sau realitatea augmentată.
Hyundai a oferit câteva exemple despre cum ar putea lega metaversul şi lumea reală:
Un vehicul care poate fi transformat într-un spaţiu de lucru sau într-o cameră de divertisment care include o platformă de jocuri video 3D.
O fabrică ”inteligentă” în care oamenii din afara fabricii controlează de la distanţă roboţii care interacţionează cu maşinile şi produsele din interiorul fabricii.
Dispozitive autonome de transport personal pentru persoanele cu dizabilităţi sau persoanele care doresc să menţină distanţa socială în timpul călătoriilor.
Pentru ca toate acestea să funcţioneze, producătorul auto a spus că construieşte un ecosistem de mobilitate a lucrurilor care va lega platforme robotice modulare pentru a efectua diferite servicii de mobilitate.
Un modul numit Plug & Drive sau PnD este o platformă robotică cu o singură roată care combină direcţia, frânarea şi suspensia inteligente cu tracţiune electrică în roţi, camere şi senzori lidar pentru funcţionare automată.
Pentru sarcini de logistică mai mari şi alte servicii de mobilitate, Hyundai poate combina patru module PnD, inclusiv o aplicaţie care se asociază cu un câine robot numit – cum altfel? – Spot.