Vânzările de automobile în China, cea mai mare piaţă auto din lume, vor creşte probabil cu 5,4% anul viitor, ajungând la 27,5 milioane de unităţi, a previzionat CAAM – Asociaţia Producătorilor Auto din statul asiatic, transmite Reuters.
Din total, vânzările de automobile electrice şi hibride ar urma să crească cu 47% în 2022, la cinci milioane de unităţi.
Pentru 2021, CAAM se aşteaptă la un avans al vânzărilor de 3,1%, la 26,1 milioane de vehicule, din care 3,4 milioane automobile electrice şi hibride.
În primele 11 luni din acest an, vânzările de automobile în China au urcat cu 4,5%, la aproape 23,49 milioane de unităţi, deşi în noiembrie livrările au scăzut cu 9,1%, la 2,52 milioane de vehicule, din cauza deficitul global de semiconductori.
Vânzările de automobile electrice şi hibride au înregistrat luna trecută o expansiune de 121,1%, la aproximativ 450.000 unităţi, în timp ce în primele 11 luni din acest an livrările de automobile electrice şi hibride au urcat cu 166,8%, la 2,99 milioane de unităţi.
De asemenea, producţia de automobile a crescut cu 3,5% în perioada ianuarie-noiembrie 2021, la 23,17 milioane de unităţi, a informat Asociaţia Producătorilor Auto din China.
Companiile auto şi-au extins capacităţile de producţie în statul asiatic, unde autorităţile promovează automobilele electrice şi hibride pentru a reduce poluarea.
Autorităţile de la Beijing vor ca automobilele electrice şi hibride să reprezinte 20% din totalul vânzărilor auto până în 2025, faţă de aproximativ 5% acum.