Noul Kia Sportage a fost supus unui program de dezvoltare riguros pentru a oferi nivelul de implicare al șoferului și confortul la rulare cerute de clienții europeni. Fabricat în Europa, noul Kia Sportage va fi comercializat începând cu a doua jumătate a lunii decembrie 2021.
Pentru prima dată în istoria de 28 de ani a modelului Sportage, versiunea europeană a automobilului are un ampatament unic. Acest lucru face ca automobilul să ofere spațiu interior generos și standarde superioare de practicitate și utilizare zilnică, precum și proporții exterioare care se potrivesc bine drumurilor europene.
De asemenea, noua platformă a oferit bazele ideale pentru echipa de ingineri Kia pentru a seta meticulos trenul de rulare și sistemele electronice, creând un SUV care este rafinat, stabil și confortabil, cu manevrabilitate sporită, agil și dinamic.
Agilitate și confort
În timpul dezvoltării noului Sportage, inginerii Kia au efectuat teste pe o varietate de drumuri europene pentru a perfecționa direcția și configurația suspensiei automobilului și pentru a calibra sistemele electronice de asistență în timpul condusului.
Sistemul MDPS – Motor Driven Power Steering al modelului Sportage oferă o direcție extrem de comunicativă și conectată. Suspensia, care se bazează pe un sistem MacPherson pe puntea față și pe o configurație ”multi-link” cu patru brațe pe puntea spate, a fost reglată pentru a face noul Sportage mai rafinat și mai confortabil, precum și mai sportiv prin caracterul său dinamic.
Tehnologie de ultimă generație
Noul Sportage debutează cu o serie de tehnologii pentru precizie și control optim în toate condițiile meteo și pe diferite suprafețe.
Un sistem opțional de suspensie controlată electronic (ECS), oferă confort și niveluri superioare de siguranță datorită controlului său continuu al amortizării. Tehnologia reacționează rapid la mișcările caroseriei și la comenzile direcției, efectuând ajustări rapide ale sistemului de amortizare pentru a contracara deraparea, tangajul și ruliul caroseriei în viraje. De asemenea, adaptează forța de amortizare a suspensiei pentru a ajusta confortabil trecerea peste obstacole și pentru a reduce impactul asupra roților.
Reprezentând o premieră pentru modelul Sportage și fiind disponibil pentru versiunile AWD Hybrid și Plug-in Hybrid, este noul modul denumit Terrain Mode*. Dezvoltat pentru proprietarii modelului Sportage care sunt dornici de aventuri în aer liber și activități de agrement, modurile de condus avansate din cadrul Terrain Mode ajustează automat setările modelului Sportage pentru o tracțiune maximă pe suprafețe dificile și provocatoare, inclusiv zăpadă, noroi și nisip.
Noul Sportage pornește în modul Drive, o caracteristică standard pentru toate modelele. Șoferii pot alege apoi între modurile de condus Confort, Eco sau Sport pentru a adapta mai bine experiența de condus la nevoile lor. Modul Eco a fost conceput pentru a obține o eficiență optimă a combustibilului. Când șoferul optează pentru modul Sport, răspunsurile la comenzile direcției și accelerației sunt îmbunătățite pentru a oferi o experiență dinamică de condus. Pentru confort și siguranță sporită, toate modurile de condus sunt afișate pe display-ul digital de înaltă rezoluție din panoul de bord, cu graphică unică în funcție de modul de condus selectat.
Un sistem de tracțiune integrală (AWD) controlat electronic asigură distribuirea optimă a puterii între roțile din față și din spate, în funcție de condițiile de rulare și de modul de condus, îmbunătățind nu numai performanța în timpul condusului, dar și siguranța și eficiența. Funcția AWD Lock, disponibilă pe modelele cu motor cu combustie internă și Mild Hybrid, distribuie în mod egal tracțiunea către toate cele patru roți, pentru o tracțiune mai bună pe zăpadă sau în off-road.
Pentru a îmbunătăți și mai mult performanța dinamică și stabilitatea în viraje este disponibil sistemul de înaltă tehnologie E-Handling dezvoltat Kia. Disponibil pentru modelele Hybrid și Plug-in Hybrid care dispun de amortizoare convenționale, sistemul folosește informațiile despre cuplu oferite de sistemul E-Motor pentru a îmbunătăți răspunsul direcției, tracțiunea pentru modelele cu tracțiune față (FWD) și stabilitatea în situații de urgență.