Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au scăzut cu 18,1% în august, comparativ cu perioada similară din 2020, arată datele publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în timp ce România a raportat cel mai semnificativ avans.
Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Un număr de 724.710 de autoturisme au fost înmatriculate în august în Europa, comparativ cu 884.525 în perioada similară din 2020.
În august, piaţa auto din România a înregistrat o creştere cu 44,6%, fiind înmatriculate 16.129 autoturisme, faţă de 11.157 vehicule în perioada similară din 2020.
Primele cinci pieţe europene au raportat scăderi semnificative în august, pe fondul deficitului de semiconductori: Spania (28,9%), Italia (27,3%), Germania (23%), Marea Britanie (22%) şi Franţa (15%), arată datele ACEA.
În sectorul auto din UE sunt 14,6 milioane de angajaţi (direct şi indirect), reprezentând 6,7% din toate locurile de muncă din blocul comunitar. De asemenea, 11,5% din locurile de muncă din industria UE – aproximativ 3,7 milioane – sunt în sectorul auto.
Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au crescut cu 12,7% în primele opt luni din 2021, comparativ cu perioada similară din 2020, când vânzările au fost afectate de restricţiile introduse pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19) şi de incertitudinile economice globale.
Un număr de 8,188 milioane autoturisme au fost înmatriculate în perioada ianuarie-august 2021 în Europa, comparativ cu 7,267 milioane în perioada similară din 2020.
Cele cinci mari pieţe europene au înregistrat creşteri în primele opt luni din 2021, de la 30,9% în Italia, 20,3% în Marea Britanie, 12,8% în Franţa, 12,1% în Spania şi 2,5% în Germania, conform datelor ACEA.
În perioada ianuarie-august 2021, piaţa auto din România a înregistrat o creştere cu 6,9%, fiind înmatriculate 78.991 autoturisme, faţă de 73.722 vehicule în perioada similară din 2020.
Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în Europa a scăzut cu 24,3% anul trecut, la 11,96 milioane, cel mai sever declin anual de când se publică aceste date, în timp ce România a raportat un recul de 21,8%.