Porsche acoperă cererea din Asia și își extinde capacitatea globală de inginerie și asamblare. Activitatea de dezvoltare a producătorului de mașini sport are o lungă tradiție în utilizarea centrelor de dezvoltare din afara Germaniei, în căutarea mașinilor sport și a serviciilor perfecte de mâine. Începând cu anul viitor, capacitățile companiei vor crește și mai mult, incluzând un nou centru permanent de cercetare și dezvoltare în China, care va permite o concentrare mai bună asupra celei mai mari piețe unice a Porsche.
În plus, compania își consolidează prezența pe piețele emergente din Asia de Sud-Est. Dincolo de proiecte, cum ar fi implementarea primei rețele transfrontaliere, de înaltă performanță, de încărcare cu energie electrică din regiune, în cooperare cu Shell, Porsche va lansa o linie de asamblare locală la scară mică în Malaezia, aceasta alăturându-se rețelei de centre de producție a companiei. Vehiculele vor corespunde în mod specific cerințelor locale și vor fi disponibile numai pentru Malaezia.
„Suntem conduși de curiozitate, de învățarea continuă și de perfecționarea permanentă a mașinilor noastre”, spune Oliver Blume, președintele Comitetului executiv de la Porsche. „Deschiderea unui centru permanent pentru această activitate în China va aduce beneficii evidente, în special atunci când vine vorba de reflectarea și anticiparea nevoilor clienților noștri în China, o națiune care a primit cu bucurie marca Porsche și ne-a luat în considerare mașinile, devenind cea mai mare piață de vânzări a noastră timp de șase ani, consecutiv.” Centrul R&D din Shanghai ar trebui să ajute compania să înțeleagă și mai bine clienții chinezi și cerințele acestora și să îmbunătățească dezvoltarea produselor locale. Acesta vine ca o completare la Porsche Digital China – fondată drept companie independentă la începutul acestui an – și Porsche Engineering China, cu prezența sa pe piață de mai bine de 20 de ani. Blume: „Piața auto din China este foarte dinamică, iar preferințele clienților sunt foarte specifice. Vrem să îndeplinim aceste cerințe în cel mai bun mod posibil.”
Pentru a satisface nevoile clienților din întreaga lume, Porsche a creat o rețea dedicată și în continuă creștere de centre permanente de cercetare și dezvoltare în întreaga lume. Acestea realizează lucrări importante de inginerie și proiectare – lecțiile învățate găsindu-și drumul în mașinile finite. Rețeaua de centre permanente de cercetare, dezvoltare și testare operate de Porsche acoperă mai multe continente – toate legate direct de centrul specializat al companiei din Weissach (Germania). Acestea sunt amplasate oriunde, de la lacurile înghețate din Arjeplog din nordul Suediei, unde se efectuează majoritatea testelor de vreme extremă rece, până la climatul și drumurile unice din Johannesburg, Africa de Sud, sau la clima caldă și uscată din California, SUA. Activitatea lor nu influențează doar dinamica și calitatea vehiculelor, ci și caracteristicile de confort și tehnologia încorporată de mașinile sport Porsche actuale și viitoare.
Un alt exemplu de investiții globale de lungă durată există la nivelul Porsche Digital, o subsidiară a Porsche înființată în 2016. Compania se concentrează pe cercetarea și dezvoltarea de noi servicii digitale orientate către client și are sediul central în Germania, cu birouri cheie în SUA, Spania, China, Israel și Croația.
„Suntem mândri că suntem o afacere globală vibrantă și că investim în programe localizate pentru a ne asigura că mașinile și serviciile noastre reflectă nevoile specifice ale piețelor noastre din afara Europei. Pentru a face acest lucru cel mai bine, este nevoie de o prezență permanentă”, spune Michael Steiner, membru al Comitetului executiv, cercetare și dezvoltare la Porsche. „Adăugarea unui centru satelit pentru cercetare și dezvoltare în China, alături de operațiunile de cercetare și dezvoltare existente în Europa, America de Nord și în alte părți, subliniază angajamentul nostru de a ne asigura că mașinile noastre rămân relevante și adaptate piețelor noastre.”
Valorificarea oportunităților de creștere în regiunea ASEAN
Asia de Sud-Est reprezintă un mediu de piață foarte dinamic, cu potențiale semnificative de creștere și inovare. Porsche își extinde prezența în regiunea ASEAN formată din zece membri (Asociația Națiunilor din Asia de Sud-Est) prin înființarea unei societăți mixte, împreună cu partenerul său de lungă durată Sime Darby Berhad. Situat în Malaezia, centrul va fi responsabil pentru asamblarea finală a modelelor specifice pentru piața locală, începând cu 2022. Facilitatea va funcționa alături de rețeaua europeană de unități de producție Porsche.
„Suntem norocoși că, datorită unei planificări atente, fabricile noastre existente pot satisface cererea globală actuală și viitoare pentru mașinile noastre”, spune Albrecht Reimold, membru pentru producție și logistică al Comitetului Executiv Porsche. „Cu toate acestea, noul centru de asamblare din Malaezia îndeplinește nevoile specifice ale pieței și, deși este un proiect independent și modest ca mărime și capacitate, acesta indică disponibilitatea noastră de a învăța și de a ne adapta la condițiile specifice pieței locale.”
În ultimii zece ani, Porsche s-a bucurat de o relație strânsă și de încredere cu Sime Darby Berhad în calitate de importator și distribuitor exclusiv pentru mașinile sport ale mărcii. Acest parteneriat, alături de o bază de fani Porsche în creștere și dedicată, în Malaezia, a obținut rezultate impresionante chiar și în condiții dificile, reflectate într-o creștere de 9% a livrărilor în 2020. Ca stat fondator al blocului ASEAN, Malaezia oferă oportunități de afaceri semnificative și un peisaj auto bine conturat.
„Malaezia și întreaga zonă ASEAN constituie o regiune cu un potențial mare și așteptăm cu nerăbdare ca primele modele asamblate local să ajungă la clienții noștri din Malaezia anul viitor”, spune Detlev von Platen, membru al Comitetului executiv pentru vânzări și marketing la Porsche. „Pe măsură ce Porsche intră într-o nouă eră a mobilității, Malaezia și regiunea ASEAN capătă o importanță tot mai mare. Această decizie face parte dintr-o inițiativă de lungă durată menită să țină pasul cu cerințele clienților și ale pieței care evoluează rapid.”