Porsche a stabilit un nou record de tur pe Nürburgring Nordschleife, de 20,8 kilometri, pentru mașinile de serie omologate, într-un 911 GT2 RS echipat cu kitul de performanță Manthey. Cel mai bun timp, de 6:43.300, a fost realizat pe 14 iunie, în prezența unui notar, cu pilotul de teste Porsche Lars Kern, la volanul 911 GT2 RS de 515 kW (700 CP). Noul kit de performanță a fost dezvoltat ca parte a unei strânse colaborări între inginerii Porsche din Weissach și specialiștii Manthey Nordschleife din Meuspath. Componentele Porsche Tequipment axate pe performanțele de circuit sunt comercializate prin intermediul centrelor Porsche.
Recordul anterior pentru automobilele de serie a fost depășit cu 4,747 de secunde
Planul a fost de a bate recordul existent pentru autoturisme de serie, care era de 6:48.047. Kern a reușit acest lucru cu brio, la volanul modelului 911 GT2 RS, depășind timpul precedent cu 4,747 secunde, cu anvelopele Michelin Pilot Sport Cup 2 R omologate pentru șosea, la o viteză medie de 185,87 km/h. „Clienții noștri GT își folosesc adesea mașinile pe circuit”, spune Frank-Steffen Walliser, vicepreședinte Modele 911/718. „Inginerii de la Manthey și Porsche au dezvoltat împreună un pachet perfect reglat, care permite modelului 911 GT2 RS să ofere performanțe și mai ridicate.” Lars Kern a doborât recordul în ciuda condițiilor de vară și a temperaturii ridicate de pe circuit, de 41 de grade Celsius. „911 GT2 RS se lipește, realmente, de pistă cu kitul de performanță Manthey – vă simțiți ca și cum ați fi într-o mașină de curse, în special în virajele mai rapide. Este cu adevărat uluitor modul în care mașina își folosește cei 700 CP și cât de incredibil de bine frânează în timp ce rămâne întotdeauna ușor de controlat”, spune Kern.
Componente potrivite cu exactitate
Manthey Performance Kit de la Porsche Tequipment constă din componente de șasiu, aerodinamice și de frână special dezvoltate pentru 911 GT2 RS. De asemenea, include jantele ușoare, din aliaj de magneziu, ale pachetului Weissach. „Componentele individuale ale kitului de performanță se potrivesc cu exactitate. Ele devin pe deplin eficiente numai atunci când sunt instalate împreună. Prin urmare, kitul este disponibil doar ca un pachet întreg. Evaluăm, în acest moment, dacă vom oferi și elemente individuale”, spune Alexander Fabig, vicepreședinte Individualizare și Clasic la Porsche AG.
Componentele aerodinamice sunt primele observate. Flapsurile suplimentare ale spoilerului frontal măresc forța deportantă pe puntea față în combinație cu elemente din carbon pe partea inferioară a șasiului și elementele suplimentare de ghidare a aerului în zona roților din față. Forța deportantă crește de la 49 la 70 de kilograme la 200 km/h, iar pe puntea spate de la 93 la 200 kg la aceeași viteză. Acest lucru este posibil datorită unui nou spoiler spate, difuzor modificat și aerodiscurilor de pe roțile din spate. „Suntem mândri că Lars Kern a reușit să îmbunătățească timpul pe tur cu 911 GT2 RS în acest mod, datorită kitului de performanță, dezvoltat și optimizat împreună cu Porsche”, spune Nicolas Raeder, directorul general al Manthey-Racing GmbH .
Suspensia coilover, optimizată pentru curse, beneficiază de numeroșii ani de experiență în motorsport ai Porsche și Manthey. Amortizoarele față pot fi reglate pe trei setări diferite, iar pentru cele din spate există patru setări. Plăcuțele de frână, speciale pentru circuit, pentru sistemul de frânare din ceramică PCCB, reduc uzura, îmbunătățind în același timp capacitatea de răspuns și precizia controlului. Conductele de frână învelite în oțel asigură un feedback mai direct al pedalei. Roțile de magneziu, cu diametrul de 20 inci în față și 21 inci în spate, oferă o reducere a masei de 11,4 kg și sunt disponibile în argintiu strălucitor, negru, auriu, auriu alb și metalic.
Un rezervor de apă suplimentar pentru răcirea prin pulverizare a intercoolerelor crește volumul total cu aproximativ nouă litri, crescând astfel timpul dintre reîncărcări. „Cu aceste piese nou dezvoltate, am făcut și mai bună o mașină deja foarte bună. 911 GT2 RS, cu kitul de performanță Manthey este perfect adaptat nevoilor acelor clienți cărora le place să-și ia mașinile pe circuit, în special pe Nürburgring Nordschleife. Acest timp de 6:43.330 pentru întreaga tură este echivalent cu 6:38.835 pentru vechea variantă, mai scurtă, ceea ce este o adevărată realizare”, explică Andreas Preuninger, vicepreședinte GT Cars.