Administraţia pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzile Naţionale din SUA a anunţat că a lansat o nouă investigaţie împotriva Tesla, în urma unui accident fatal al unui automobil fără şofer al companiei, produs în Spring, Texas, produs weekendul trecut, relatează CNBC.
Doi bărbaţi au murit în urma accidentului, sâmbătă noaptea. Potrivit multiplelor declaraţii făcute de poliţişti, se pare că nimeni nu se afla la volanul automobilului Tesla.
Vehiculul electric, un Tesla 2019 Model S, s-a ciocnit de un copac şi a luat foc. O persoană a fost găsită pe scaunul pasagerului din faţă, iar alta era pe bancheta din spate a vehiculului.
Poliţia şi NHTSA nu şi-au încheiat investigaţiile. Un raport preliminar nu este concludent şi rămân întrebări dacă sistemele avansate de asistenţă a conducătorului auto de la Tesla au fost activate înainte sau în timpul accidentului.
Sistemele companiei sunt comercializate sub numele de marcă Autopilot, Full Self-Driving sau Full Self-Driving beta.
Tesla include standardul Autopilot în toate vehiculele sale mai noi şi vinde Full Self-Driving pentru 10.000 USD, cu o opţiune de abonament în lucru.
Pilotul automat şi tehnologia Full Self-Driving (sau FSD) nu fac vehiculele Tesla sigure pentru a circula fără un şofer la volan.
Unii clienţi care achiziţionează opţiunea FSD primesc, de asemenea, acces la o versiune ”beta” pentru a încerca cele mai noi caracteristici care sunt adăugate la sistem pe drumurile publice, înainte ca toate erorile să fie rezolvate.
Compania afirmă în manualul automobilelor că şoferii trebuie să utilizeze pilotul automat şi FSD numai cu o ”supraveghere activă”.
În acelaşi timp, CEO-ul Tesla, Elon Musk, susţine pe Twitter, unde are 50 de milioane de adepţi, precum şi în apariţiile sale publice, că aceste sisteme sunt sigure şi sunt îmbunătăţite continuu.