Noua Mazda MX-5 RF, cea mai recentă versiune a celei mai bine vândut roadster din lume, va avea premiera europeană în Marea Britanie, în iunie, la Goodwood Festival of Speed. Prezentată publicului pentru prima dată în martie, la salonul auto de la New York, varianta retractable fastback a legendarului roadster Mazda va fi vedeta standului producătorului auto la Goodwood, acolo unde Mazda va aduce un tribut trecutului, prezentului şi viitorului MX-5.
MX-5 RF de culoare “Machine Grey” va sta alături de exemplarul MX-5 cu numărul un milion, care a ieșit de pe linia de asamblare în Japonia, pe 22 aprilie, dar şi de conceptele MX-5 Spyder şi MX-5 Speedster.
În timp ce rămâne fidel raționamentulului practic al hardtop-ului retractabil din generaţia anterioară, fastback-ul îi conferă noii MX-5 RF un aspect unic, decapotat sau capotat. Chiar dacă acoperişul este deschis,ocupaţii autoheviculului sunt protejaţi de secţiunea lunetei, care rămâne în spatele scaunelor după ce segmentele acoperișului se pliază. Oferind clienţilor şi mai multe opţiuni, MX-5 RF face și mai atrăgător cel mai dorit roadster din toate timpurile.
„Cu noua versiune MX-5 RF, ne-am eliberat de modul tradiţional de a gândi şi ne-am asumat noi provocări pentru a crea ceva original”, declară mangerul de program MX-5 Nobuhiro Yamamoto. “Obiectivul nostru a fost să realizăm o maşină sport cu linii fastback superbe atunci când acoperişul este retras, iar atunci când acesta este montat sentimentul să fie de-a dreptul răvăşitor.”
Dacă se face abstracție de acoperiș, MX-5 RF împărtăşeşte în cea mai mare parte elementele de design Kodo ale versiunii soft-top, cu aceeaşi lungime, lăţime şi ampatament. Acoperișul, care aduce o creştere de 5 mm în înălţime, este unul dintre cele mai rapide disponibile pe piaţă. Acesta se închide şi se deschide printr-o simplă apăsare de buton chiar şi atunci când maşina se deplasează cu până la 10km/h.
Versiunea soft-top MX-5 RF păstrează, de asemenea, echilibrul între agilitatea emblematică a modelului şi liniile caroseriei. Suspensia special reglată şi direcţia oferă o ținută de drum rafinată, în timp ce un material fonoabsorbant şi o izolaţie specială aflate în panourile acoperişului contracarează zgomotul roţilor din spate pentru a oferi şi mai mult confort în interiorul maşinii, reducând nivelul de zgomot atunci când acoperişul este închis.
Lansată în Europa în toamna trecută, cea de-a patra generaţie MX-5 a fost recent numită Maşina anului 2016 în lume (World Car of the Year) şi a primit premiul de Maşina cu cel mai bun design din lume (World Car Design of the Year) – fiind pentru prima dată în istoria competiţiei când un singur model câştigă ambele trofee. Cunoscută ca MX-5 “ND”, modelul a câştigat mai mult de 40 de premii până în prezent, inclusiv maşina anului în Japonia în 2015-2016 şi Maşina anului 2016 în Marea Britanie. În Europa, MX-5 RF este programată să fie pusă în vânzare la începutul anului 2017.